Моята хранителна пирамида
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№1 по ТП за 3. клас “Моята готварска книга”.
Инструкции:
Покажете на учениците изображение на хранителна пирамида и разяснете концепцията, като започнете от долу нагоре.
- Какви храни забелязват на първото ниво? Какво е то по големина спрямо останалите нива? На второто ниво какво виждате?
- Идеята на пирамидата е да насърчи разнообразието и баланса в храненето. Можем да консумираме храни от всички групи и нива на пирамидата, но в подходящи количества.
Когато минете през всички нива, обобщете.
- На най-долното ниво на хранителната пирамида ще видим хляб, картофи, ориз, макаронени изделия и зърнени закуски. Тези храни заемат най-голяма част от храненето ни през деня, защото осигуряват енергия на организма. Следващото ниво включва плодове и зеленчуци, които са богати на витамини. На третото ниво се намират млякото, млечните продукти, месото, яйцата, рибата, ядките и бобовите храни. Млякото и млечните продукти са полезни за укрепването на костите и зъбите, а месото, яйцата, рибата, ядките и бобовите храни подпомагат изграждането на мускулите. На върха на пирамидата са храните, от които трябва да консумираме в най-малко количество – те съдържат много калории и малко полезни хранителни вещества.
Преминете към дейността за самостоятелно създаване на хранителна пирамида, като раздадете на всеки ученик този работен лист. Поставете им задача и дайте ясни инструкции:
- В следващите 20 минути трябва да запълните тези празни хранителни пирамиди. Изрежете от брошурите различни храни и ги залепете на правилното стъпало.
Важно!
- Помолете учениците предварително да си носят брошура на голяма хранителна верига.
- Съдействайте на децата и при нужда ги насърчавайте да си помагат взаимно.
- Ако сте забелязали, че някои ученици срещат трудности при боравене с ножици, може предварително да изрежете за тях по една-две храни от различните стъпала на пирамидата.
- След като времето за работа изтече, предвидете десет минути за обсъждане на дейността. Поканете няколко деца да представят пирамидите си пред класа.




