“Всеки остава завинаги”- Мая Дългъчева

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№5 по БЕЛ за 3. клас “Невидимите следи на добрината: Какво оставяме след себе си?“ – “Всеки остава завинаги” от Мая Дългъчева”.

Инструкции:

Прочетете приказката и дайте възможност на няколко деца също да прочетат приказката на глас.

Към останалите ученици поставете задача да помислят върху въпроса: “Какви теми откривате в приказката?”

Очаквани отговори: за приятелството и раздялата; за това, че когато някой си тръгва, не означава, че ни е забравил.

Дискутирайте взаимоотношенията между героите:

  • А какво мислите за героите? Как се държат един към друг?
  • Нека обсъдим какво научихме за приятелството и за спомените, които остават завинаги с нас.

Обсъдете постъпките на героите, като използвате следните насочващи въпроси:

  • Какво прави Гъбката, когато приятелите ѝ си тръгват?
  • Защо Рекичката казва, че приятелите не изоставят Гъбката, а ѝ оставят подаръци?
  • Какъв подарък оставя Катеричето на Гъбката?
  • Какво научава Гъбката от Джудженцето?
  • Какви хубави спомени оставя Пчеличката на Гъбката?
  • Защо е важно да благодарим и пожелаваме добър път на приятелите, които си тръгват?

Важно!

  • Запишете на флипчарт лист или на дъската въпросите, така че учениците да ги виждат, докато слушат приказката.
  • Обяснете непознатите думи, ако има такива.
  • Насърчавайте учениците да четат изразително.
  • Задавайте въпроси, които водят към задълбочаване на дискусията за нравствените качества на героите.

Използвани източници: “Всеки остава завинаги” от Мая Дългъчева, “Приказки от Оная гора”, изд. “Жанет-45”, 2022 г.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

prepodavame_kakvo_haresvam_v_sebe_si
Какво харесвам в себе си
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Slovesen-most-antonimite-v-rechta_RL-Krustoslovica-antonimi-i-sinonimi
Кръстословица “Антоними и синоними”
Prepodavame.bg_5kl_GEO_PBO Kashta za men misiq arhitect_RL - Individualen uchenicheski shablon
Индивидуален ученически шаблон, Проект "Къща за мен“, География и икономика, 5. клас
Prepodavame.bg_3kl_CHP_PBO Dnevnik na mladiq izsledovatel_RL- Otkrit urok
Какво научихме за водата, въздуха и състоянията на веществата
Prepodavame.bg_4kl_CHP_PBO Misiq zdravoslovna chiniq_RL - Hranitelni stoinosti kum urok 4
Хранителни стойности

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.