Природни дадености на България
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№3 по Човекът и обществото за 4. клас “Репортажи за бъдещето“.
Инструкции:
Покажете илюстрация на природните дадености в България.
- “В началото нека обсъдим какви природни ресурси има България. Може да си помогнете с илюстрацията.”
Очакван отговор от учениците: вода, почва, природни изкопаеми, климат и красива природа
Попитайте класа за какво използваме изброените природни ресурси. Насочвайте разговора към конкретни примери от България, за да направите темата по-близка до ежедневието на учениците.
Насочете вниманието им върху въздействието на човека върху околната среда.
- “Опазването на природата е много важно, защото тя дава на хората всичко необходимо за живот и работа. Когато използваме природните ресурси, ние ú влияем. Понякога този ефект е вреден. Можете ли да дадете пример за такова въздействие?
- От друга страна, човек може да се държи отговорно към природата, като създава защитени природни местности и се грижи за застрашените животински и растителни видове. Можете ли да дадете примери?”
Важно!
- Говорете с емоция, за да ангажирате учениците с темата.
- Покажете, че вярвате в значимостта на природните ресурси и че се вълнувате от тяхното опазване. Важно е да внушите на учениците, че те могат да бъдат промяната, която искат да видят в света.



