Изречения от приказката “Розово-захарна-скъпоценна приказка” за категоризиране

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№18 по БЕЛ за 3. клас “Как да направим света златен, сребърен и скъпоценен? – вълшебният свят на „Розово-захарна-скъпоценна приказка“ от Кина Къдрева”. 

Инструкции:

Разделете класа на екипи по двама.

  • “Ученици, сега, вие вече сте истински изследователи на приказки – разпознавате как с помощта на думите може да се описва, разказва или сравнява. Готови ли сте за следващото предизвикателство? Ще работим по двойки и ще станете търсачи на думи!
  • Всяка двойка ще получи комплект с няколко изречения от приказката. Те са нарязани като ленти и може да са описание, повествование или сравнение. Вие трябва да ги подредите в трите категории.
  • Ще използвате този работен лист с таблици за категоризиране – виждате, че има три колони:
  • в първата пише описание – тук ще сложите изреченията, които показват как изглеждат героите, нещата или светът;
  • във втората – повествование – тук слагате онези, които разказват какво се случва, кой какво прави;
  • а в третата – сравнение – тук ще поставите изреченията, в които нещо се сравнява с нещо друго, често ще има думи като като, сякаш, понеже прилича на, но може и да липсват такива думи.
  • Работете внимателно – някои изречения може да ви изглеждат двусмислени. Обсъдете с партньора си:
  1. Казва ли ни какво се случва?
  2. Или по-скоро рисува с думи?
  3. Или пък сравнява едно нещо с друго?
  • Когато сте готови, ще избера няколко двойки да представят по едно изречение от всяка категория пред класа. Ще трябва да обясните защо сте го сложили точно в тази категория.
  • Готови ли сте? Работете заедно, слушайте се и не забравяйте – всяка дума в приказката е като малко вълшебство. Вашата задача е да откриете какво вълшебство се крие в нея.”

Важно!

  • Раздайте материалите организирано. Всяка двойка получава от 6 до 9 текстови ленти с изречения и работен лист с три колони (описание, повествование, сравнение).
  • Ако е необходимо, използвайте цветен код – розови ленти за сравнения, сини за описания и жълти за повествования, но не казвайте на учениците предварително, за да не се водят по цвета.
  • Поощрявайте аргументирано мислене. При представянето на резултати пред класа не оценявайте само верността, а и разсъжденията. Ако дадена двойка постави изречение в „грешна“ категория, насърчете класа да обсъди защо – понякога има основателни интерпретации.
  • Свържете с предходното и подгответе за следващото. При обобщението подчертавайте по какъв начин работата с изреченията ни подготвя да разбираме как е изграден един вълшебен свят с помощта на думите.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_5kl_GEO_PBO-Napravi-si-kompas-i-otkrii-izgubeniya-ananas_RL Instrukcii-za-kompas
Как да си направим компас?
Copy of Prepodavame.bg -Worksheet Mockups- vertical (25)
Роли и епизоди от “Балончето, което изплаши облаците”
Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO-Katalitichni-reaktsii_RL-Izsledvane-na-enzimnata-aktivnost
Изследване на ензимната активност
Prepodavame.bg_5kl_TP_PBO-Klasna-staya-na-mechtite_RL-Razguvki-na-tela
Разгъвки на геометрични тела
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Rabotilnica-za-prikazki_RL-Nashite-geroi-ojivyavat
Нашите герои оживяват!

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.