Карта на съкровището от ПБО “Открий съкровището”

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№1 по БЕЛ за 2. клас “Открий съкровището”.

Инструкции:

Скрийте зад гърба си разпечатаната карта на съкровище.

  • Ученици, от какво се нуждае всеки търсач на съкровище?
  • Да, точно така – от карта на съкровище.
  • Ето какви ще са етапите на играта, през които ще минавате. За да ги преминавате, ще трябва да познавате добре някои правописни правила. Ето кои са те:
  • Етап 1 – правопис на гласните в думите, правопис на звучните и беззвучни съгласни в думите 
  • Етап 2 – правопис на думи с букви “щ, ю, я, дж, дз”
  • Етап 3 – правопис и/й и ьо/йо в думите
  • Етап 4 – съставяне на изречение от разбъркани думи и намиране на съкровището.”

Покажете картата на играта – “Пътешествие през правописа”. Проверете знанията на децата и ги запознайте с предстоящите им задачи за всеки етап. Заедно измислете по няколко думи от всяко ниво, които запишете на дъската. 

  • Сега ще минем през всяко от нивата и ще упражним заедно това, което ще правите след това по групи.
  • Хайде да измислим думи, в които би могла да се сгреши правописа на гласна. Например: “г_ра”. Как проверяваме коя е правилната гласна? Търсим дума, в която гласната е под ударение и се чува ясно – “горски”. Дайте предложения за други думи с липсващи гласни.
  • Сега ще направим същото упражнение с думи, в които може да се сгреши правописа на звучни или беззвучни съгласни. Например “лъ_“. С коя дума можем да проверим коя е липсващата съгласна? – “лъвове”, “лъвица”, “лъвски”.
  • Следващата ни задача е да измислим възможно най-много думи, в които има поне една от буквите “щ, ю, я, ц, ч, дж, дз”. Буквата може да е навсякъде в думата, не е необходимо само да започва с нея. Например: щъркел, къща, ягода, Мая, ютия, люто, джапанка, дзън, джудже…”
  • В това ниво ще си припомним кога в думата се пише и или й. Тук също ще измисляме думи, в които можем да сбъркаме правописа на букви И или Й и ще трябва да познаваме как се пишат. Например: пе_ка. Как разделяме думата на срички: пей-ка, следователно се пише с й. С коя буква завършва думата “трамва_” в единствено число? Хайде да измислим думи и да определяме с коя буква се пишат: и или й. 
  • Ще направим същото упражнение и с думи, в които можем да сгрешим правописа на ьо или йо. Хайде да си припомним правилата с думите: Йордан, майонеза, сьомга.
  • През подобни задачи ще преминете и вие по време на играта, за да стигнете до съкровището.

Важно!

  • Използвайте ясна визуална карта, по която ще се движат децата – нарисувана пътека с етапи.
  • За всеки етап изброявайте ключовите правописни правила и примери.
  • Поощрявайте учениците да предлагат примери – така се чувстват включени и по-лесно запомнят.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_2kl_MAT_PBO-Matematicheska-ferma_RL-Tablo-desetici-i-edinici
Десетици и единици (помощно табло)
Prepodavame.bg_3kl_TP_PBO-Mlad-predpriemach-RL-Kriterii-za-ocenka
Критерии за оценка по ПБО "Млад предприемач"
Prepodavame.bg_1kl_MAT_PBO Kosmicheska-misiya_RL Misiya-otkrii-izgubenite veshti na Aleks
Мисия "Открий изгубените вещи на Алекс"
44
Изходен билет: В обувките на учителя
Prepodavame.bg_2kl_mat_PBO - Karta na kralstvoto
Карта на кралството

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.