Моята хранителна пирамида

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№1 по ТП за 3. клас “Моята готварска книга”.

Инструкции:

Покажете на учениците изображение на хранителна пирамида и разяснете концепцията, като започнете от долу нагоре. 

  • Какви храни забелязват на първото ниво? Какво е то по големина спрямо останалите нива? На второто ниво какво виждате?
  • Идеята на пирамидата е да насърчи разнообразието и баланса в храненето. Можем да консумираме храни от всички групи и нива на пирамидата, но в подходящи количества.

Когато минете през всички нива, обобщете.

  • На най-долното ниво на хранителната пирамида ще видим хляб, картофи, ориз, макаронени изделия и зърнени закуски. Тези храни заемат най-голяма част от храненето ни през деня, защото осигуряват енергия на организма. Следващото ниво включва плодове и зеленчуци, които са богати на витамини. На третото ниво се намират млякото, млечните продукти, месото, яйцата, рибата, ядките и бобовите храни. Млякото и млечните продукти са полезни за укрепването на костите и зъбите, а месото, яйцата, рибата, ядките и бобовите храни подпомагат изграждането на мускулите. На върха на пирамидата са храните, от които трябва да консумираме в най-малко количество – те съдържат много калории и малко полезни хранителни вещества. 

Преминете към дейността за самостоятелно създаване на хранителна пирамида, като раздадете на всеки ученик този работен лист. Поставете им задача и дайте ясни инструкции:

  • В следващите 20 минути трябва да запълните тези празни хранителни пирамиди. Изрежете от брошурите различни храни и ги залепете на правилното стъпало.

Важно!

  • Помолете учениците предварително да си носят брошура на голяма хранителна верига. 
  • Съдействайте на децата и при нужда ги насърчавайте да си помагат взаимно. 
  • Ако сте забелязали, че някои ученици срещат трудности при боравене с ножици, може предварително да изрежете за тях по една-две храни от различните стъпала на пирамидата.
  • След като времето за работа изтече, предвидете десет минути за обсъждане на дейността. Поканете няколко деца да представят пирамидите си пред класа.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Worksheet-mock up (29)
Преди мислех - сега мисля
_Prepodavame.bg-Karti za razgovor-Knigi
Въпроси за книги
91
Цели за 2024 г.
Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO Fotosintezata-zeleniya-dvigatel-na-zhivota-na-Zemyata_RL Termini
Термини, свързани с фотосинтезата
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Prikliuchenieto s posledniq zmei v sveta ot Tuve Qnson - istoriq za priqtelstvo i svoboda_RL - Rubrika za samoocenka
Рубрика за самооценка, „Приключението с последния змей в света“ от Туве Янсон – история за приятелство и свобода, БЕЛ, 4. клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.