Критерии за проверка на “Бягаща диктовка”
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№7 по БЕЛ за 3. клас “Аз, Ти и Всички заедно: Светът на личните местоимения”.
Иннструкции:
Накарайте двойките от дейност “Бягаща диктовка” да разменят диктовките помежду си.
- Сега, деца, ще станете редактори! Време е да проверим диктовките.
- Разменете листовете си с друга двойка.
След това раздайте на всяка двойка листове с критерии за проверка.
- Пред вас има критерии за проверка. Използвайте ги, за да проверите диктовката на другия отбор стъпка по стъпка.
- Прочетете внимателно текста.
- Открийте и подчертайте грешки – особено при „аз“, „той“ и „Вие“.
- Напишете правилния вариант до грешния.
- След това обсъдете с партньора си какво сте променили и защо.
- Накрая си върнете листовете и заедно прегледайте корекциите.
- Имате 5 минути за работа.
След като времето за работа изтече, преминете към проверка на корекциите.
- Готови ли сте? Сега върнете листовете обратно и заедно с партньора си прегледайте направените поправки.
Важно!
- Насочете вниманието към конкретни пунктове: главна буква в началото на изречението, „Вие“ с главна буква като учтива форма, „аз“ и „той“ – съгласните звукове в краесловието.
- При нужда дайте пример за коректна редакция.
- При недоразумения между учениците се включете с кратко обяснение.
- Ако остане време, обсъдете на глас една–две често срещани грешки и техните поправки.




