Казусът на семейство Спестикови

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№2 по ТП за 2. клас “Нашият семеен живот”.

Инструкции:

Разделете дъската на две. В едната половина напишете думата “нужда”, а в другата – думата “желание”. Попитайте учениците какво значи всяка от двете думи.

(очакван отговор: нуждата е нещо, без което не можем. Желание е нещо, което силно искаме, но можем да живеем спокойно и без него).

Помолете учениците да дадат примери за нужда и ги запишете на дъската в половината, озаглавена “нужда”. Същото направете и с думата “желание”. 

Примери:

  • нужда –  дом, храна, облекло, вода, топлина през зимата и т.н.
  • желания – компютър, телевизор, кола, телефон, пътуване и т.н.

След като учениците отговорят, поставете темата и целта на урока: 

  • Ученици, днес ще обсъдим какво е нужда и какво е желание, за да правим разлика между тях.

Всеки екип трябва да получи работен лист с казус. Дайте на учениците ясни инструкции за работа:

  • Пред всеки отбор има работен лист с казус. Това е проблем, на който вие трябва да намерите решение. Разполагате с 3 минути да го прочетете. След това ще преминем към същинската задача.

Поставете задачата и дайте ясни инструкции: 

  • В следващите 15 минути прочетете въпросите след казуса и предложете вашите решения. Първо разделете на нужди и желания нещата, за които семейството ще похарчи парите си. След това дайте предложения какво могат да направят членовете на семейство Спестикови, за да спестят пари и да пътуват до Германия за празниците. Нека всеки от екипа да даде поне по едно предложение.

Завършете часа с дискусия за мечтите и спестяванията. 

Кажете на учениците, че ако внимателно харчат парите си, ще успяват да спестяват, а спестените пари да използват за сбъдването на мечтите си. 

Насочете им вниманието към задача 3 от работния лист:

  • Нека за 2 минути да помислим и да напишем едно или две предложения към семейство Спестикови, освен за пътуване, за какво друго могат да похарчат спестяванията си.

Важно!

  • Преди старта на часа разделете учениците по екипи от по 3-4 деца, съобразно техните интереси и умения. Може да организирате екипите и на случаен принцип, ако целта ви е всеки да може да работи с всеки. Тези екипи ще работят заедно до края на проекта.
  • След като времето за четене изтече, проверете дали децата са разбрали прочетеното. Попитайте например: “Как се казват членовете на семейството?”, “Какво работят майката и таткото?”, “Какво искат да направят Спестикови за Коледа, а не им достигат средства?”
  • Съдействайте на учениците при нужда и ги насърчавайте да си помагат взаимно. 
  • След като времето за работа изтече, помолете един отбор да сподели отговора на първия въпрос и един отбор – на втория.
  • Дайте възможност на всички екипи да споделят своите предложения.
  • Събирайте и съхранявайте работните листове, за да ги включите във финалната презентация.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg-RL-Direktor za den
Ако бях училищен директор за един ден
Prepodavame.bg_3kl_ChP_PBO - Maket raka
Макет на човешка ръка
Thumbnail_Krastoslovitsa
Кръстословица за Южна Америка
80
Моята рецепта
Prepodavame.bg_9.10.11kl_BEL_Emotsiometar v literaturata_RL
Емоциометър в литературата

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.