Бланка за интервю
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№4 по БЕЛ за 2. клас “Да се опознаем чрез интервю” – как изреченията ни помагат да общуваме“.
Инструкции:
На всеки ученик дайте работен лист “Бланка за интервю”.
- “Всеки от вас получи работен лист. Първо, напишете си името там, където пише “интервюиращ”. Задачата ви е да съставите въпроси, за интервюирате другарче и да го опознаете по-добре.
- Не знаете обаче кой точно от класа ще се падне да отговаря на вашите въпроси. Какви въпроси ще зададете в такъв случай?
- Всеки от вас да ги напише на работния лист в частта “Въпроси”. През следващия учебен час ще попълним частта с отговорите.
- Внимавайте за правилата за писане на въпросително изречение – започва с главна буква и завършва с въпросителен знак.
- Имате 10 минути време за работа. Целта е да напишете поне пет въпроса, с които да разберете повече за другарчето.
- Изберете въпрос, който най-много ви харесва от тези, които сте написали в работния лист. Трябва да го прочетете на глас и да ни кажете защо сте го избрали – какво искате да разберете чрез него? Старайте се да го прочетете с подходяща интонация.”
В следващия час раздайте на всеки ученик неговия попълнен в частта “Въпроси” работен лист “Бланка за интервю”.
- “Прегледайте бланките с въпросите, които измислихте за своя събеседник. Огледайте дали сте ги написали правилно и четливо. Ако има нужда да коригирате или допълните нещо, сега е моментът. Давам ви три минути за нанасяне на корекции.”
След това разделете класа на екипи по двама.
- “Сега сте разделени по двама. Ще размените бланките си и всеки ще отговори писмено на въпросите на другия.
- Старайте се да отговаряте с пълни изречения. Какъв вид изречения ще използвате при отговора? (съобщителни).
- Внимавайте за правилата за правопис на съобщителни изречения – започват с главна буква и завършват с точка.”
Важно!
- Напомнете на децата да включат различни типове въпроси – за интереси, семейство, мечти и хобита.
- Насочвайте ги да използват правилен словоред.
- Поощрете различията и креативността във въпросите.
- Постарайте се да чуете всеки един ученик от класа.
- Обърнете внимание на правилната формулировка и интонация на въпроса.
- Помогнете на учениците да прегледат и редактират въпросите си там, където се налага.
- Разделете учениците по двойки – на случаен принцип или така, че двамата да не са много близки.
- Насърчавайте учениците да отговарят пълно и уважително на въпросите и да спазват правилата за правопис на съобщителни изречения.




