Предмети – герои в приказката

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№4 по Български език и литература за 4. клас “Работилница за приказки, вдъхновена от “Какво разказваше чайникът” от Светослав Минков “.

Инструкции, формулирани към учениците:

  • “Ученици, сега ще измислите свои приказки! Готови ли сте за малко вълшебство? 
  • Класът е разделен на екипи по 3–4 ученици. Всеки екип изтегля две листчета с предмети. Това ще бъдат вашите герои – например чадър и обувка, възглавница и часовник, молив и гума.
  • Помислете заедно и отговорете на следните въпроси в работния лист:
    • Кои са вашите герои? 
    • Как се казват? (Дайте им имена, които ги описват – например Сънчо Възглавничко и Тик-Так Часовникар)
    • Как изглеждат? (Опишете с цветове, размери, изражение, ако имат лице – може дори да имат обувки или очила!)
    • Защо се карат? Какъв е техният проблем? (Единият пречи на другия? Искат едно и също нещо?)
    • Какво се случва в началото, след това и накрая? Ще се сдобрят ли? Ще ги срещне ли трети герой, който ще ги помири?
  • Направете илюстрация – нарисувайте героите или сцена от вашата приказка. Не е нужно да сте художници – важно е да се вижда идеята!
  • Подгответе се да представите идеята си пред класа. Един от вас ще разказва, друг ще показва рисунката, третият може да играе герой – или всички заедно!”

Важно!

  • Следете за балансирано участие на всички в екипа – насърчавайте да се редуват в измислянето, рисуването и представянето.
  • Наблюдавайте екипите, задавайте насочващи въпроси: „А какво ще се случи, ако…?“, „Ами ако се появи трети герой?“
  • Подгответе табло „Скрин с идеи“, на което учениците могат да залепят листчета с думи или фрази за вдъхновение.
  • Следете времето за работа. Ако учениците не успеят да завършат работния лист, осигурете допълнително време за завършване на задачата.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg-RL-Sedmichen dnevnik za refleksiq
Седмичен дневник за рефлексия
Prepodavame.bg_2kl_ROD_PBO Lapbook-obicham-prirodata_RL Priroden-kalendar
Природен календар
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Prikliuchenieto s posledniq zmei v sveta ot Tuve Qnson - istoriq za priqtelstvo i svoboda_RL - Koi govori
Таблица “Кой говори?”, БЕЛ, 4. клас
Worksheet-mock up (35)
100 добрини през лятото
Prepodavame.bg_4kl_CHO_PBO Reportazhi-za-budeshteto_RL Reportazh
Репортаж за човешкото влияние върху природните ресурси

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.