Картографиране на хайдутите
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№3 по Литература за 5. клас “Човекът и светът: пътешествие през истории“.
Инструкции (формулирани към учениците):
”Предстои ни задача за работа по двойки. Ще получите работен лист, който трябва да попълните. След 12 минути ще обсъдим отговорите ви.
…
А сега имате една приятна творческа задача: изберете образ, сцена или символ от текста, който ви е направил най-силно впечатление. На белия лист, който ще получите, подгответе рисунка, която да представя този елемент от произведението. Постарайте се, защото този лист ще бъде елемент от финалния продукт, с който ще приключи проекта ни и ще влезе в нашата изложба. Все пак подчертавам, че скицата не е за оценка на художествени умения, а за визуално представяне на идеята. Може да допълните изображението и с подходящ цитат от текста.
На гърба на листа напишете с едно изречение защо сте избрали точно този елемент, какво символизира той и по какъв начин е важен за вас. Напишете имената си.
Разполагате с 15 минути.”
Важно!
- Раздайте работните листове и дайте указания. Насърчете учениците да мислят за символиката на образите. Отделете време за сверяване на отговорите;
- Задайте насоките за творческата задача (може да ги запишете и на дъската) и след 15 минути съберете творбите за съхранение при вас. Силно вероятно е времето за работа да не стигне – обяснете, че в последния урок от проекта ще има време за дооформяне на таблата за изложбата.




