Как мисли моята роля?

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№1 по Философия за 8. клас “Как да мислим като мъдреци?”.

Инструкции (формулирани към учениците):

“Ще направим дейност, която ще ни помогне да се научим да анализираме сложни ситуации от различни гледни точки, използвайки силата на знанието, разума и мъдростта. Ще влезете в ролите на ученик, учен и мъдрец, за да разгледате един и същ проблем по различен начин и да разберете как всяка перспектива допринася за цялостното решение.

  1. Всеки участник в групата избира или получава карта с роля: Ученик, Учен или Мъдрец.
  2. Прочетете внимателно предоставения ви казус.
  3. Първо поработете индивидуално. Използвайте предоставената ви карта с ролеви инструкции, за да се потопите напълно в ролята. Попълнете работния лист “Как мисли моята роля?”, отговаряйки на въпросите от гледната точка на вашата роля. Помислете как би се чувствал, мислил и действал човек с тази роля в дадения казус.
  4. След индивидуалната работа, споделете в групата:
    • Как вашата роля вижда проблема? Представете своята гледна точка.
    • Какъв съвет бихте дали от тази гледна точка?
    • Какво е общото и различното в гледните точки на различните роли? Как всяка перспектива допълва останалите?
  5. Подгответе кратко устно обобщение: “Нашата роля би казала…”. Бъдете готови да представите пред класа как вашата ролева перспектива допринася за разбирането на казуса.”

Важно!

  • Раздайте картите с ролеви инструкции на всеки ученик и казусите. Уверете се, че всяка група има материали. 
  • Настройте таймер: 5 минути за групово обсъждане и избор на казус, 10 минути за индивидуална работа, 5 минути за групово обобщение и подготовка за представяне.
  • Обикаляйте и задавайте уточняващи въпроси, за да насочвате учениците към по-дълбок анализ според ролята:
    • към Учения: “Каква конкретна информация би искал да събереш, за да вземеш информирано решение? Какви експерименти или проучвания биха били полезни?”
    • към Мъдреца: “С кои философски ценности или принципи работиш тук? Какво е дългосрочното въздействие на различните решения върху човешката природа или обществото?”
    • към Ученика: “Какви са първите ти емоции? Какво би почувствал в подобна ситуация? Кои са твоите лични опасения или надежди?”
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Gramaticheski-zagadki-v-sveta-na-chislata_RL Bingo
Бинго с числителни имена и списък с примерни изречения за учителя
prepodavame_igra_zar_refleksia
Игра със зар - рефлексия в края на учебната година
Worksheet-mock up (41)
Може ли малка група от хора да предизвика голяма промяна?
Prepodavame.bg_5kl_BEL_PBO Kak drevnite hora si obqsnqvali sveta_RL - Rodoslovno darvo - urok 2
Родословно дърво, Литература, 5. клас
Prepodavame.bg_5kl_Geo_PBO Relefut-v-moite-ruce_RL Formi
Форми на релефа и видове скали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.