Какво прави преразказа добър?

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№9 по Български език и литература за 4. клас “От думи към сцена – “Пътешествието на гъсеничката”“.

Инструкции, формулирани към учениците:

  • “Ученици, днес написахте своя преразказ на приказката “Как гъсеничката се събуди (или как се раждат пеперуди)” от Мая Дългъчева. Преминахте през два много важни етапа.
    • Първи етап: Подреждам мислите си
      • Вие съставихте план на приказката, като подредихте и записахте основните епизоди.
    • Втори етап: Разказвам с думи на хартия
      • Написахте чернова на преразказ по плана и я редактирахте.
    • Сега предстои трети етап: Споделям и се уча от другите.
      • Ще чуем откъси от някои от вашите текстове. Може да прочетете началото, моменти от срещите на гъсеничката или края на историята.
      • Докато слушате, обърнете внимание на подредеността на събитията и дали са използвани собствени думи и изрази.
      • Накрая ще дадем кратка обратна връзка: „Хареса ми как…“, „Беше интересно, защото…“”

Важно!

  • Запишете трите етапа на дъската или на флипчарт лист, за да могат учениците да възприемат усвояването на умения като процес, а не като нещо еднократно.
  • Изберете 2–3 ученици с различен стил на писане, които да споделят своя преразказ.
  • Ако някой ученик не желае да чете, предложете учителят да прочете вместо него.
  • Насърчавайте позитивна, но конкретна обратна връзка.
  • Обобщете, като напишете на флипчарт лист списък „Какво прави преразказа добър?“. Може да представите този списък и с помощта на проектор или интерактивна дъска. За целта използвайте работния лист.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Velikden prez dumite, pesnite i sartsata ni kak praznikat ojivqva v literaturata i folklora_RL - Shablon za prezentatsiq
Шаблон за презентация „Великден през думите, песните и сърцата ни“, БЕЛ, 3. клас
Prepodavame_bg_2kl_mat_PBO - Primeren chertej
Чертеж на играчка в квадратна мрежа
Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO Fotosintezata-zeleniya-dvigatel-na-zhivota-na-Zemyata_RL Laboratoren-dnevnik
Фактори, влияещи върху фотосинтезата - лабораторен дневник
Prepodavame.bg_10kl_HIMIA_PBO-Pochistvane-na-sreburni-predmeti_RL-Karti-s-termini
Окислително-редукционни реакции (термини)
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Glagolnite vremena v deistvie Teatar na dvijeniqta_RL - Izrecheniq za igrata Glagolen final Barzi race, tochni umove
Примерни изречения, Глаголен финал “Бързи ръце, точни умове”, БЕЛ, 4. клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.