Писмо от приказен герой
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№9 по Български език и литература за 4. клас “От думи към сцена – “Пътешествието на гъсеничката”“.
Инструкции, формулирани към учениците:
- “Ученици, време е да се поставите на мястото на герой от приказката на Мая Дългъчева! Изберете един герой от приказката (може да бъде гъсеничката, калинките, пчелата, Бръмбаран, светулката, щуреца).
- Помислете какво би желал този герой да изпрати като послание и до кого? Може да изрази радост, извинение, покана, благодарност.
- Напишете писмо (4–6 изречения), в което:
- има обръщение;
- има кратко, ясно съдържание;
- има подходящ край с подпис.
- Използвайте текста на приказката, свои мисли и и може да добавите нещо, което сте измислили.
- Ако желаете, украсете писмото – направете илюстрация или рамка.”
Важно!
- Подгответе списък с героите за избор.
- Запишете структурата на писмото на флипчарт лист – обръщение, съобщение, подпис.
- Ако някои ученици се затрудняват, предоставете им изречения за опора („Здравей, …“, „Благодаря ти, че…“, „Много ми се иска да…“).
- Обходете класната стая, за да подкрепите работата.
- Насърчете творчеството, но и ясната мисъл.




