Бланка с критерии за успешен текст
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№5 по Български език и литература за 2. клас “Описвам с думи – животът около мен”.
Инструкции:
Покажете на учениците визуализацията на процеса на писане. Уверете се, че всеки ученик има пред себе си попълнения работен лист от предходния урок, тетрадка за писане и критериите за успех.
- “Проверете дали всеки от вас има попълнения работен лист “Подготовка за текст описание” и тетрадка за писане.
- Вече преминахме през първата стъпка при писане на текстове – планиране, когато попълнихте работния лист. Следва писане на чернова и редактиране, което ще направим днес.
- Черновата ще я напишете в тетрадките си. При нея и при редактирането на текста ще се водите от критериите за успех.
- Накрая ще минем и през последната стъпка – обратна връзка.”
Помолете учениците да погледнат листа с критериите за успех.
- “Нека заедно прочетем критериите за успех – тоест на какво да обръщате внимание, когато пишете своя текст. “
След като преминете по всеки от критериите, дайте инстркции за работа.
- “Започнете да пишете своя текст описание. Опитайте се всички отговори от работния лист да включите в описанието. Не забравяйте да използвате повторение и/или изброяване. Помислете отново за подходящо заглавие.”
Преминете към редактиране на текста.
- “Който е готов с черновата, нека започне да си преглежда и редактира текста. Разгледайте отново критериите за успех от бланката. Следвайте ги, когато редактирате. Проверете всичко ли сте включили и дали правилно сте изписвали думите.
- Запазете бланката с критериите за успех. Ще ви е необходима за следващия път. Тогава чак финално ще отбележим дали са изпълнени критериите. “
Важно!
- Поставете визуализацията на процеса на писане на видно място по време на работата по проекта и докато обяснявате, посочвайте стъпките.
- Разходете се между учениците.
- Давайте обратна връзка, но не редактирайте вместо тях.
- Насърчавайте ги да довършват черновата, дори да не е съвършена.
- Разяснявайте критериите, ако е необходимо.
- Напомнете на учениците, че към момента само се ръководим от критериите за успех, но не отбелязваме дали са изпълнени или не. Това ще се случи през следващия учебен час.
- Напомнете, че редактирането не е само “поправка на грешки”, а усъвършенстване.




