Зрителна сетивна система
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист по ПБО№1 по Биология за 8. клас “Виждаш ме – не ме виждаш, или как работи периферното зрение”. Той е структуриран така, че да подпомогне учениците в усвояването на ключови понятия и функции, свързани с окото и зрението.
Представена е диаграма на човешко око, която е визуално обозначена с номера от 1 до 10, където учениците трябва да отбележат имената на основните компоненти на зрителната система. Тази секция е насочена към проверката на познанията по анатомия и умението за идентифициране на частите на окото.
Работният лист също изисква от учениците да опишат всеки от идентифицираните компоненти. За всеки номер от диаграмата трябва да се напише каква е характеристиката на съответната част и каква функция изпълнява тя в зрителния процес. Тази задача цели да задълбочи разбирането на учениците, като ги накара да свържат анатомичната структура с нейната физиологична роля.
Включени са и два въпроса, свързани с функционирането на окото. Първият въпрос пита по какъв начин човешкото око се адаптира към интензивността на светлината, а вторият – какви структури се видоизменят, когато окото фокусира обекти, разположени на различна дистанция. Тези въпроси проверяват разбирането на динамичните процеси на зрението и адаптивните механизми на окото.
Този работнен лист е комплексно упражнение, което обхваща както анатомични, така и физиологични аспекти на зрителната система.



