Пътешествието на Капчица
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№1 по ЧП за 4. клас “Водата- извор на живот”.
Инструкции:
Раздайте на учениците работен лист “Пътешествието на Капчица” и поставете задача.
- Ученици, всеки от вас ще получи кратък текст за приключенията на Капчица. Моля да се запознаете с него, като го прочетете спокойно, а след това помислите за отговори на въпросите след него. Задачата е самостоятелна, затова бъдете концентрирани над своя лист. Когато всички станете готови, ще обсъдим заедно вашите отговори. Ще имате на разположение за четене и отговор на въпросите 5 минути.
След като време за работа изтече, преминете към споделяне.
- Времето ви за работа изтече. Хреса ли ви историята за Капка? Нека я прочетем на глас и да минем към отговорите на въпросите.
Задайте допълващи въпроси на учениците.
- При каква температура водата започва да се изпарява?
- При каква температура водата замръзва?
- При каква температура водата започва да се топи?
- Какво се случва с дъждовете, когато подпочвените води са замърсени от хората?
- Какво би се случило, ако ледовете на полюсите се стопят, заради глобалното затопляне?
- Спомняте ли си от първото видео, какво би се случило, ако цялата вода на Планетата замръзне?
Важно!
- Подгответе предварително работния лист и си изградете стратегия за това колко подробен ще бъде планът на урока, който искате учениците да запишат в тетрадките си.
- Задайте поетапно въпросите, като изчаквате учениците да дадат своите отговори. Докато отговарят, към всеки отговор допълвайте информация от предметното знание, предвидено за усвояване в рамките на урока.
- Насочете учениците да дискутират всеки от въпросите в листа за самостоятелна работа, като им подавате и допълнителни въпроси, които да ги насочат към важността на познаването на различните агрегатни състояния на водата и тяхното значение за кръговрата на веществата в природата.




