Предмети – герои в приказката

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№4 по Български език и литература за 4. клас “Работилница за приказки, вдъхновена от “Какво разказваше чайникът” от Светослав Минков “.

Инструкции, формулирани към учениците:

  • “Ученици, сега ще измислите свои приказки! Готови ли сте за малко вълшебство? 
  • Класът е разделен на екипи по 3–4 ученици. Всеки екип изтегля две листчета с предмети. Това ще бъдат вашите герои – например чадър и обувка, възглавница и часовник, молив и гума.
  • Помислете заедно и отговорете на следните въпроси в работния лист:
    • Кои са вашите герои? 
    • Как се казват? (Дайте им имена, които ги описват – например Сънчо Възглавничко и Тик-Так Часовникар)
    • Как изглеждат? (Опишете с цветове, размери, изражение, ако имат лице – може дори да имат обувки или очила!)
    • Защо се карат? Какъв е техният проблем? (Единият пречи на другия? Искат едно и също нещо?)
    • Какво се случва в началото, след това и накрая? Ще се сдобрят ли? Ще ги срещне ли трети герой, който ще ги помири?
  • Направете илюстрация – нарисувайте героите или сцена от вашата приказка. Не е нужно да сте художници – важно е да се вижда идеята!
  • Подгответе се да представите идеята си пред класа. Един от вас ще разказва, друг ще показва рисунката, третият може да играе герой – или всички заедно!”

Важно!

  • Следете за балансирано участие на всички в екипа – насърчавайте да се редуват в измислянето, рисуването и представянето.
  • Наблюдавайте екипите, задавайте насочващи въпроси: „А какво ще се случи, ако…?“, „Ами ако се появи трети герой?“
  • Подгответе табло „Скрин с идеи“, на което учениците могат да залепят листчета с думи или фрази за вдъхновение.
  • Следете времето за работа. Ако учениците не успеят да завършат работния лист, осигурете допълнително време за завършване на задачата.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_8kl_FILOSOFIQ_PBO-Osnovni termini
Основни термини за урок 2: Дефиниране на проблема
48
Изходен билет: Днешният урок
Prepodavame.bg_2kl_mat_PBO - Karti sadrujitelno svoistvo_RL
Карти “Съдружително свойство”
Prepodavame.bg_5kl_GEO_PBO Da se dokosnem do Africa_RL - Primeren scenarii za finalno sabitie
Примерен сценарий за финалното събитие по проект "Да се докоснем до Африка“
Роли на различни гласоподаватели

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.