Критериална матрица за оценяване към ПБО “Българска следа в Европа”

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№2 по Човекът и обществото за 4. клас “Българска следа в Европа“.

Работният лист следва да бъде попълнен по време на финалните презентации на отборите по проекта “Българската следа в Европа”. Той ще бъде използван за обобщение и обратна връзка.

Инструкции:

  • “За вас, деца, също е предвидена задача. Докато съучениците ви говорят, ги слушайте внимателно и попълвайте критериалната матрица, която сега ще получите, като оценявате представянето на своите съученици. Нека да я разгледаме заедно!
  • Ако личността не е посочена, посочена е неясно или приносът ѝ не се разбира добре – дайте 0 точки на отбора. Ако е посочена, но приносът е частично обяснен – дайте 1 точка.  Ако личността е ясно представена и приносът ѝ е подробно и разбираемо обяснен – дайте максималния брой 2 точки.
  • Ако в представянето липсва макет, емблематичната сграда не е посочена или не е свързана с личността – дайте на отбора 0 точки. Ако сградата е посочена, но обяснението е кратко или не съвсем ясно – дайте 1 точка. Ако сградата е ясно свързана с личността и има добро обяснение защо това е така – дайте 2 точки.
  • Ако не са споменати градове и държави, свързани с личността или са неправилно посочени – дайте 0 точки. Ако такива са споменати, но не е ясно как са свързани с личността – дайте 1 точка. Ако градовете и държавите са ясно и точно свързани с живота на личността, дайте максималния брой от 2 точки.
  • Ако макетът е недовършен, нестабилен или изработен без старание – дайте 0 точки на отбора. Ако макетът е изработен старателно, но липсват детайли или има несъответствия – дайте 1 точка. Ако макетът е добре направен, стабилен, оригинален и съответства на сградата – дайте 2 точки.”

Важно!

  • Разяснете критериите за оценка на разбираем и ясен език, с примери.
  • Обсъдете всяка категория по матрицата.
  • Дайте примери за високо, средно и ниско представяне, за да избегнете неразбирателства.
  • Напомнете на учениците, че трябва да бъдат обективни и справедливи при оценяването на своите съученици.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Copy of Prepodavame.bg-Worksheet Mockup-horizontal (5)
Презентация за фон по време на представяне на "Балончето, което изплаши облаците"
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Rabotilnica-za-prikazki_RL-Struktura-na-prikazkata-Kakvo-kazvashe-chainikut
Структура на приказката "Какво разказваше чайникът" от Светослав Минков
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Tainstvenata-gora-na-dumite_RL Ezikovi-uprazhneniya (1)
Езикови упражнения за синоними
Prepodavame.bg_8.9.10.11kl_BEL_Literaturnite geroi i sabitiq prez moite ochi_RL
Литературните герои и събития през моите очи, 8. 9. 10. 11. клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.