Структура на приказката “Какво разказваше чайникът” от Светослав Минков

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№4 по Български език и литература за 4. клас “Работилница за приказки, вдъхновена от “Какво разказваше чайникът” от Светослав Минков “.

Инструкции, формулирани към учениците:

  • “В предходния урок започнахме да си измисляме герои и да си представяме какво се случва с тях. Днес ще подредим историята така, че да бъде вълнуваща и разбираема.
  • Ще ви покажа една тайна. Всяка добра приказка има четири части – като стъпки по пътя на героите. Ето ги:
    • Начало (въведение) – Кои са героите? Къде и кога се случва действието? За какво говорят героите?;
    • Развитие – Какво се случва? (Действието започва.);
    • Кулминация – Най-напрегнатият момент! Какво се обърква?;
    • Край (Заключение) – Как завършва всичко?;
    • Каква е поуката?
  • А сега ще ви прочета отново приказката “Какво разказваше чайникът” от Светослав Минков. Вие слушайте внимателно и след това заедно ще я разглобим на части. Готови ли сте?
    • Кои са героите?
    • Къде и кога се случва действието?
    • Какво обърква нещата?
    • Как е решен проблемът?
    • Каква е поуката на тази приказка според вас?
  • Сега ще разясним структурата на приказката “Какво разказваше чайникът” от Светослав Минков по дадената цветна диаграма.
    • Въведение (Начало): Представени са предметите в кухнята (чайник, тенджера, гърне), зимна обстановка. Чайникът разказва история от миналото си.
    • Развитие (Какво се случва?): На чаено тържество се появява красива червена порцеланова чаша. Чайникът и други предмети се влюбват в нея.
    • Кулминация: Чайникът се разгорещява от любов и пълни чашата с твърде горещ чай – тя се счупва.
    • Заключение (Край и поука): Всички са разочаровани. Чайникът решава никога вече да не се „жени“.
    • Поука: В чувствата и отношенията трябва да бъдем разумни, за да не нараним себе си и другите.”

Важно!

  • Насърчавайте участие чрез въпроси: „Как разбирате, че това е началото?“ „В кой момент героите решават проблема?“
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_1kl_MAT_PBO Prikluchenie v stranata na chislata i parite_RL - Planinata na broeneto
Карта на Планината на броенето, Математика, 1. клас
Kontrol-na-greshkite-s-yo
Контролна карта за думи с и/й и ьо/йо
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Glagolnite vremena v deistvie Teatar na dvijeniqta_RL - Anketa za samoocenka
Анкета за самооценка, "Глаголните времена в действие - театър на движенията", БЕЛ 4.клас
Prepodavame.bg_1kl_MAT_PBO Piratsko prikluchenie na ostrova na sakrovishtata_RL - Kvadratna mreja
Лист с квадратна мрежа, Математика, 1. клас
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Slovesen-most-antonimite-v-rechta_RL-Moyata-karta-samootsenka
Моята карта самооценка по ПБО “Словесен мост – антонимите в речта”

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.