Общо събрание на ООН
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№3 по Гражданско образование за 12. клас “Способно ли е човечеството да разреши глобалните проблеми, пред които е изправено?“.
Инструкции (формулирани към учениците) :
“До този момент имахме възможност да изследваме фиктивния свят на Саталия, запознавайки се с отделните страни. За да можем да проведем наше вътрешно Общо събрание на ООН, по време на което да обсъдим проблемите и приоритетите на нашите страни и на континента, е нужно да се запознаем по-подробно с това какво представлява Общото събрание на ООН. За целта първо ще изгледаме едно кратко видео, а след това ще се запознаете с обобщен текст по темата. Задачата ви е да попълните таблицата с основните характеристики, като работите по двойки.
А сега нека обсъдим и вашите отговори.”
Важно!
Изгледайте видеото и раздайте работни материали на всяка двойка. Може да подготвите празна таблица, която да начертаете или презентирате на дъската и после да попълните заедно с учениците. Ето и очакваните отговори:
| Характеристика | Обяснение |
| Състав на Общото събрание | Състои се от всички държави-членки на ООН (193 държави), като всяка има един глас. |
| Основни функции | Обсъждане и вземане на решения по глобални въпроси като мир, сигурност и развитие. |
| Основна структура и дневен ред | Пленарни заседания и шест основни комитета, които се фокусират върху различни теми като разоръжаване, икономически и социални въпроси, човешки права и правни въпроси. |
| Ролята на председателя | Ръководи срещите, дава думата на делегатите, следи за изпълнението на дневния ред. |
| Как се вземат решенията? | Резолюциите се приемат с обикновено мнозинство (над 50%), но за важни въпроси може да се изисква две трети мнозинство. |




