Преобразуване на изречения

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№4 по БЕЛ за 2. клас “Да се опознаем чрез интервю” – как изреченията ни помагат да общуваме“.

Инструкции:

Дискутирайте разликата между съобщително и въпросително изречение.

  • “Каква е разликата между съобщителни и въпросителни изречения? 
  • Какви думи използваме, за да се получат въпросителни изречения? Дайте няколко примера.”

Записвайте на дъската въпросителните думички, които учениците дават като пример – ли, дали, нали, колко, кой, какво, кога, как, къде, защо.

  • “Как се променя интонацията, когато задаваме въпрос устно? Хайде да опитаме.”

Дайте пример с произнасянето на няколко изречения. Покажете на учениците чрез интонация, че едно и също изречение, ако се произнесе нормално и после с възходяща интонация, може да се превърне от съобщително във въпросително. Пример: “Ти отиваш на училище.” и “Ти отиваш на училище?”

  • “Ще разгледаме как да превръщаме съобщителни изречения във въпросителни, като използваме въпросителни частици или възходяща интонация. Нека някой каже едно съобщително изречение и друг да се опита да го превърне във въпросително.”

Раздайте на всеки ученик работен лист за преобразуване на изречения.

  • “Сега ще получите работен лист, в който ще съставяте и преобразувате изречения. Прочетете въпросите внимателно. Имате 10 минути време за работа.”

Важно!

  • Насърчавайте учениците да използват правилна интонация при въпросителните изречения.
  • Помагайте им при подредбата на словореда при преобразуването на изреченията.
  • Записвайте някои от примерните изречения на дъската и обръщайте внимание на частиците, които се пишат отделно: ли, дали, нали, както и на главната буква в началото и препинателния знак в края.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Prikliuchenieto s posledniq zmei v sveta ot Tuve Qnson - istoriq za priqtelstvo i svoboda_RL - Anketa kakvo nauchih
Анкета „Какво научих?”, БЕЛ, 4. клас
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Rabotilnica-za-prikazki_RL-Stikeri-Az-sum-avtor
Стикери “Аз съм автор!”
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Az ti i vsichki zaedno:Svetut na lichnite mestoimenia_RL - Kriterii za bqgashta diktovka
Критерии за проверка на "Бягаща диктовка"
Prepodavame.bg_10kl_Fizika_PBO Optichna-iluziya-bezkraen-tunel_RL Osnovni-stupki-v-inzhinerniya-proces
Основни стъпки в инженерния процес
Prepodavame.bg_10kl_Fizika_PBO Optichna-iluziya-bezkraen-tunel_RL Ocenka-na-proekta
Оценка на ПБО "Оптична илюзия "Безкраен тунел"

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.