Изречения от приказката “Розово-захарна-скъпоценна приказка” за категоризиране

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№18 по БЕЛ за 3. клас “Как да направим света златен, сребърен и скъпоценен? – вълшебният свят на „Розово-захарна-скъпоценна приказка“ от Кина Къдрева”. 

Инструкции:

Разделете класа на екипи по двама.

  • “Ученици, сега, вие вече сте истински изследователи на приказки – разпознавате как с помощта на думите може да се описва, разказва или сравнява. Готови ли сте за следващото предизвикателство? Ще работим по двойки и ще станете търсачи на думи!
  • Всяка двойка ще получи комплект с няколко изречения от приказката. Те са нарязани като ленти и може да са описание, повествование или сравнение. Вие трябва да ги подредите в трите категории.
  • Ще използвате този работен лист с таблици за категоризиране – виждате, че има три колони:
  • в първата пише описание – тук ще сложите изреченията, които показват как изглеждат героите, нещата или светът;
  • във втората – повествование – тук слагате онези, които разказват какво се случва, кой какво прави;
  • а в третата – сравнение – тук ще поставите изреченията, в които нещо се сравнява с нещо друго, често ще има думи като като, сякаш, понеже прилича на, но може и да липсват такива думи.
  • Работете внимателно – някои изречения може да ви изглеждат двусмислени. Обсъдете с партньора си:
  1. Казва ли ни какво се случва?
  2. Или по-скоро рисува с думи?
  3. Или пък сравнява едно нещо с друго?
  • Когато сте готови, ще избера няколко двойки да представят по едно изречение от всяка категория пред класа. Ще трябва да обясните защо сте го сложили точно в тази категория.
  • Готови ли сте? Работете заедно, слушайте се и не забравяйте – всяка дума в приказката е като малко вълшебство. Вашата задача е да откриете какво вълшебство се крие в нея.”

Важно!

  • Раздайте материалите организирано. Всяка двойка получава от 6 до 9 текстови ленти с изречения и работен лист с три колони (описание, повествование, сравнение).
  • Ако е необходимо, използвайте цветен код – розови ленти за сравнения, сини за описания и жълти за повествования, но не казвайте на учениците предварително, за да не се водят по цвета.
  • Поощрявайте аргументирано мислене. При представянето на резултати пред класа не оценявайте само верността, а и разсъжденията. Ако дадена двойка постави изречение в „грешна“ категория, насърчете класа да обсъди защо – понякога има основателни интерпретации.
  • Свържете с предходното и подгответе за следващото. При обобщението подчертавайте по какъв начин работата с изреченията ни подготвя да разбираме как е изграден един вълшебен свят с помощта на думите.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Copy of Prepodavame.bg -Worksheet Mockups- vertical (19)
Въпроси за рефлексия по проект “Дървото на думите”
Prepodavame.bg_3kl_Mat_PBO - Mini turnir
Инструкции за мини-турнир "Числата в действие"
prepodavame_refleksia_naj-dobri_momenti
Най-добрите ти моменти - рефлексия в края на учебната година
Kakvi sa plusovete na EU
Какви са плюсовете на ЕС?
kak da plashtam bezopasno onlayn
Как да плащаме безопасно онлайн

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.