Космически дневник
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№5 по Математика за 1. клас “Космически мисии”.
Инструкции, формулирани към учениците:
- “Ученици, получихме спешно съобщение от далечната галактика Андромеда! Там се нуждаят от помощ за възстановяване на Галактическа база 1. Само най-добрите екипи от изследователи могат да изпълнят петте важни мисии. Вие сте избрани!
- Ще работите в екипи по трима или четирима. Когато се разпределите, ще си измислите име и ще си го запишете върху дневниците.
- Всеки екип ще получи “Космически дневник”. В него ще залепвате всяка една от мисиите, през които ще минавате. Мисиите ще се намират на отделни станции. След малко ще ви разкажа повече за тях.
- В стаята има 5 космически станции. На тях са мисиите, през които всеки екип трябва да премине.
- На всяка станция ще намерите задача, която да решите. След като решите задачите, ще залепите листа в своя дневник. Работете заедно, но всеки трябва да участва.
- Когато изпълните мисията, преминавате към следващата. На всяка станция имате по около 5 минути.
- Поздравления, екипи! Всички мисии са събрани. Сега е време да подредите своите мисии в дневника. В следващия час ще довършим украсата, ще добавим заглавна страница и ще се подготвим за представяне.”
Важно!
- Създайте атмосфера – пуснете кратка музика/космически звук или визуализация.
- Разпределете учениците по екипи с балансирани умения и им дайте време да си измислят имена.
- Уверете се, че всеки екип има “Космически дневник” – покажете го и обяснете как ще се попълва.
- Подгответе 5 работни станции с различните видове задачи.
- Използвайте таймер за равномерно разпределяне на времето по станциите (приблизително на всеки 5 минути).
- Насърчавайте сътрудничество в екипите.
- Ако времето не стигне за залепване, листовете със задачите се прибират и се довършват в следващия урок.
- Оставете време учениците да залепят поне 1–2 готови мисии, ако не са успяли преди това.
- Насочете вниманието към следващия урок – ще има творчество, представяне и самооценка.




