Описание на роли за правене на комикс
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№5 по БЕЛ за 3. клас “Невидимите следи на добрината: Какво оставяме след себе си?”.
Инструкции:
Започтене часа с кратка дискусия.
- Деца, днес започваме нещо много интересно! Ще създадем дигитален комикс. Някой знае ли какво е дигитален комикс?
- Ще използваме приказката на българската писателка Мая Дългъчева „Всеки остава завинаги“, по която ще изработим нашия комикс.
Раздайте на учениците лист с описание на роли
- Прочетете какво ще изпълнява всяка роля в проекта. Оставете учениците да избират.
- Разделете класа на групи, като във всяка група трябва да има поне по един художник, сценарист, разказвач и дизайнер. Обсъдете кой за какво ще отговаря.
- Обяснете ясно, че дигиталният комикс е история, разказана с картинки и текст, създадена и показвана на дигитално устройство като компютър, таблет или телефон. Изработва се с приложения Canva или Book Creator.
- Мотивирайте учениците да изразяват свободно своите мисли и предпочитания.
- Напомнете им, че ролите не са строго ограничени и ще могат да си помагат взаимно.
- Ще имаме няколко роли: художник, сценарист, разказвач и дизайнер. Разгледайте техните описания и помислете коя роля ви допада най-много и защо?




