Игра със стихове + легенда
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№10 по Български език и литература за 4. клас “„Обичам те, родино!“ – България през очите на поезията и изкуството“.
Инструкции, формулирани към учениците:
- “Ученици, днес ще се разходим из един красив свят – света на поезията. Но преди да пристъпим към работа по стихотворението на Елисавета Багряна, нека си поиграем със стихове и цветни картончета. Ще видим какво прави думите в поезията красиви и запомнящи се.
- Да разгледаме следния пример:
- Над селото прелетя,
снежна, бяла тишина.
- Над селото прелетя,
- Има ли рима? (Да – „прелетя“ / „тишина“)
- Друг пример – “Златна есен пада тихо…” Коя дума описва есента? (Златна – това е епитет.)
- И още един пример – “Вятърът танцува като пеперуда…” Това сравнение ли е? (Да – вятърът се сравнява с пеперуда.)
- Ще работите по двойки и ще получите цветни картончета и стихове. Вашата задача е да прочетете стиха и да обсъдите какво откривате в него – рима, епитет или сравнение. Ако откривате рима, вземете зелено картонче. Ако намирате епитет, слагате синьо картонче. Ако в стиховете има сравнение – червено картонче.“
Важно!
- Подгответе 3 цветни картончета за всеки екип – зелено (рима), синьо (епитет), червено (сравнение).
- Подберете стихове с различни изразни средства или използвайте предложените тук в работния лист.
- Раздайте по една карта със стихове на всяка двойка.
- След всеки отговор, насърчавайте кратки обяснения: „Защо избра червено?“, „Какво е красивото в този стих?“
- Ако не разполагате с цветни картончета, използвайте сигнали с вдигане на ръка (един пръст – рима, два пръста – епитет, три пръста – сравнение).




