Природен календар

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№1 по Родинознание за 2. клас “Лапбук “Обичам природата”. 

Инструкции:

Уверете се, че учениците разполагат с необходимите материали за дейността – работен лист “Природен календар”, пластмасови чашки, памук, зърна боб или леща за засаждане.

  • “Скъпи ученици, предлагам ви да започнем интересен експеримент, в който ще проверим как неживата природа влияе върху растенията.
  • Всеки от вас ще засади семенце в чашка с памук. За да осигурим еднакви условия в началото, ще започнем експеримента в класната стая. Когато ги засадите, ще ги разпределим в четири групи, за да наблюдаваме как различните фактори влияят на растежа им:
  1. първата група от растения ще получава вода, светлина и топлина;
  2. втората група ще получава само светлина и топлина;
  3. третата група ще получава само вода;
  4. четвъртата група няма да получава нито вода, нито светлина и топлина.
  • Заедно ще полагаме грижите, които сме набелязали за всяка група. Вие имате природен календар, в който ще записвате как се развиват растенията от всяка група. Ще дискутираме как различните условия влияят на растежа на растенията и как можем да използваме тази информация, за да се грижим по-добре за тях в бъдеще.”

Важно!

  • За експеримента с растенията учениците ще използват табличка, който ще им помогне да следят развитието на растенията. 
  • Периодично учениците ще проверяват как се развиват растение и ще вписват в квадратчето с датата информация за промените, които са настъпили. Могат да използват специални символи или кратки бележки, за да обозначат какви грижи се полагат и какви са резултатите.
  • Учениците могат да попълват календара по време на занятията по интереси или самоподготовка. Това ще им позволи да свикнат с редовното наблюдение и записване на информация.
  • Уверете учениците, че не е важно тяхното растение в коя група е попаднало, а как са документирали процеса за всяка една от групите.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_7kl_TP_PBO-Permakultura-v-uchilishtniya-dvor_RL-Etapi-na-proekta
Етапи на проект "Пермакултура в училищния двор"
Prepodavame.bg_4kl_CHP_PBO Domovete na jivotnite_RL - Harakteristiki na jivotni - kum urok 1
Характеристики на животни
Prepodavame.bg_2kl_MAT_PBO-Izsledovateli-na-prirodata-prikluchenie-s-chisla-i-izmervaniya_RL-Smetki-s-jivotni
Сметки с животни
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Prikliuchenieto s posledniq zmei v sveta ot Tuve Qnson - istoriq za priqtelstvo i svoboda_RL - Rubrika za samoocenka
Рубрика за самооценка, „Приключението с последния змей в света“ от Туве Янсон – история за приятелство и свобода, БЕЛ, 4. клас
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Glagolnite vremena v deistvie Teatar na dvijeniqta_RL - Tekstove za redakciq detektiv M i agent ME
Детектив М и Агент МЕ по следите на грешките: текстове за редакция, БЕЛ, 4. клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.