Диви и домашни животни
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№1 по ТП за 1. клас “Моята ферма”.
Инструкции:
Сложете си хартиена фермерска шапка на главата.
- Погледнете тази шапка на главата ми. Можете ли да познаете каква професия представям?
Задайте следващ въпрос:
- По какво познахте, че съм фермер? Как стигнахте до този извод?
Обобщете, че целта на днешния урок е децата да разберат повече за домашните животни, грижите, които полагаме за тях, какво представлява фермата като място за отглеждане на тези животни и каква е ролята на фермера.
Задайте въпроси за припомняне на предходните знания:
- Къде живеят дивите животни? А къде живеят домашните животни?
Обобщете отговорите на учениците:
- Точно така! Дивите животни обикновено живеят в гората и сред дивата природа, където могат да бродят свободно. А домашните животни? Правилно, те живеят при нас, хората, във фермата или у дома, и там ние се грижим за тях.
Надградете като помолите учениците да дадат няколко конкретни примера:
- Може ли някой да ми даде пример за диво животно и къде живее то? А за домашно животно?
Насочете вниманието на учениците към този работен лист. Обяснете целта на дейността:
- Днес ще работим по двойки, за да разберем къде живеят различните животни – в дивата природа или с нас, в селскостопанските дворове. Вашата задача е да групирате животните на “диви” и “домашни”.
Дайте на децата ясни инструкции за работа:
- На работния лист виждате различни животни. Обсъдете с партньора си кое животно къде живее – дали е домашно, или диво. След като се съгласите, изрежете всяко животно и го залепете на правилното място в листа. Имате 5 минути за тази задача.
Важно!
- Разделете учениците предварително на двойки и раздайте на всяка двойка по един работен лист.
- Диференцирайте дейностите според индивидуалните особености на учениците – на някои ученици може предварително да са изрязани животните от работния лист, за да не изостават и да завършат задачите си по време на часа.
- След като времето изтече, поканете една или две двойки да представят своя работен лист пред класа и да обяснят своите решения. Използвайте този момент за дискусия и корекции, ако е необходимо.




