Патогенни микроорганизми и методи за справяне с тях
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№6 по Биология за 9. клас “В битка с грипа”.
Инструкции за първата страница (формулирани към учениците):
Сега ще раздам на всеки от вас по един работен лист за изследване на болестотворните организми и начините за справяне с тях. В рамките на петнадесет минути всеки от вас, самостоятелно, трябва да попълни първата страница от работните листове. Можете да си помагате с учебника, тетрадката или записки от дейностите, които вече направихме. Тази информация ще ви бъде нужна за експеримента, който ще проведем следващия час.
Важно!
- Позволете на учениците да използват учебника и записките си от предишните дейности, за да изпълнят задачата, и ги уведомете, че разполагат с 15 минути.
- Следете работата на гимназистите, помагайте им с насочващи въпроси и пояснения, ако срещат трудности с намирането на отговорите.
Инструкции за втората страница (формулирани към учениците):
Сега всяка работна група трябва да изследва как функционира на практика имунната памет. За целта ще използвате опростен модел, при който антителата ще бъдат представени от магнити, патогените – от железни стружки, а клетките на човешкото тяло – от готварска сол. Следвайте внимателно инструкциите в технологичната карта, която ви раздадох, и запишете получените резултати в работните листове.
Важно!
- Помогнете на учениците ви да изпробват как точно работи моделът, като им раздадете необходимите материали и технологична карта за изследване на имунната памет.
- Следете работата на групите и осигурявайте необходимата подкрепа при необходимост.




