Разбъркано меню

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№1 по ТП за 4. клас “Моят ресторант”.

Инструкции:

Обсъдете разликата между топлата и студената кухня. След като учениците дадат своите отговори, обобщете:

  • Топлата кухня изисква продуктите/храната да е минала топлинна обработка – печене, варене, пържене, готвене на пара. Студената кухня изисква само студена обработка на храната, т.е. достатъчно е продуктите само да се измият, нарежат, натрошат, настържат и смесят, за да е готово ястието.

Разделете учениците по двойки и им раздайте работен лист с разбърканото меню на г-н Болонезе. Поставете задачата:

  • В следващите 10 минути прочетете разбърканото меню на г-н Болонезе и разделете всички предлагани ястия в неговия ресторант на топла и студена кухня. Запишете ги на правилното място в таблицата.

Завършете часа с дискусия относно други храни, изискващи само студена обработка.

  • Кой иска да сподели за други храни, които ги няма в менюто на господин Болонезе, но изискват само студена обработка? 

Поставете задача на учениците.

  • Отново по двойки, на гърба на листа с менюто, запишете три храни, с бихте допълнили менюто на г-н Болонезе – салати, десерти, сандвичи. Запишете по един сандвич, един десерт и една салата. Имате 5 минути време за работа.

Важно!

  • Съдействайте на учениците при нужда и ги насърчавайте да си помагат взаимно.
  • След като времето за работа изтече, поканете няколко двойки учениците да представят отговорите си. 
  • Разделете дъската на две части – топла и студена кухня, и запишете на правилното място ястията.
  • Ако имате време, обсъдете с децата кое от изброените ястия им е любимо.
  • Когато времето за работа изтече, помолете всички двойки от класа да споделят своите предложения, като при нужда коригирайте отговорите им.
  • Съставете си ваш списък с предложения, които да ползвате, ако учениците се затрудняват да дадат свои такива.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_5kl_TP_PBO-Klasna-staya-na-mechtite_RL-Podgotovka-za-predstavyaneto
Подготовка за представянето (инструкции)
Prepodavame.bg_2kl_MAT_PBO-Matematicheska-ferma_RL-Edinici-i-desetici
Единици и десетици
Prepodavame.bg_2kl_MAT_PBO-Izsledovateli-na-prirodata-prikluchenie-s-chisla-i-izmervaniya_RL-Smetki-s-jivotni
Сметки с животни
Prepodavame.bg_2kl_BEL_PBO Literaturno chetene_RL - Samoocenka kum urok 6
Лист за саморефлексия по ПБО "Описвам с думи - животът около мен"
Prepodavame.bg_5kl_GEO_PBO Geografiq v chisla_RL - Chetene na diagrami
Canva диаграма – стъпка по стъпка, География и икономика, 5. клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.