Как делението ни помага в ежедневието?

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№8 по Математика за 4. клас “Математически изследователи – тайните на делението и измерването“.

Инструкции, формулирани към учениците:

  • “Добре дошли, изследователи! През следващите две седмици ще се превърнем в истински математически детективи. Нашата мисия е да разкрием тайните на делението и измерването. Големият въпрос, който ще изследваме, е: „Как можем да използваме делението и мерните единици в реалния свят?“ Ще работим с реални задачи, ще планираме, измерваме и разпределяме ресурси, ще създаваме мисловни карти и ще откриваме различни стратегии за решаване. Всеки от вас ще бъде изследовател – готов ли е да започне приключението?
  • Започваме с първото предизвикателство. Ще работите в по-големи групи. Всяка група ще получи листче с казус, който трябва да обсъдите и да предложите начини за решение. Помислете и обсъдете ситуациите от вашия казус. Запишете идеите си и бъдете готови да ги споделите с класа.”

Казуси:

  1. Разполагате с 240 бутилки вода и трябва да ги разпределите по равно между 20 ученици. Колко ще получи всеки? А ако учениците са 30?
  2. Трябва да покриете площ от 120 кв. метра с плочки. Всяка плочка е 20 кв. м. Колко плочки са ви нужни? А ако всяка е 15 кв. м?
  3. Имате 4000 грама ориз. Колко килограма са това? Ако го разпределяте по 500 грама на човек – за колко души ще стигне?
  4. Преобразувайте 3000 милиграма в грамове. Какво действие използваме? А ако имаме 250 000 милиметра – колко километра са това?

Важно!

  • Разделете класа предварително на групи по четирима и раздайте казусите. Може да се наложи някои групи да работят по един и същи казус.
  • Учениците все още не са запознати с алгоритъма за деление с двуцифрен делител, но имат обща представа за концепцията на действието и ще се опитат да предложат различни стратегии за решаване на казусите. 
  • В дискусията след дейността насочвайте разговора чрез конкретни въпроси:
    • Какво означава „по равно“ в този казус?
    • Как решихте колко пъти се побира едно число в друго?
    • Нужно ли беше преобразуване на мерни единици, за да получите отговора?
    • Ако имаме повече ученици или по-малко ресурси – какво се променя?
    • В кои други ситуации сме използвали деление, без да го наричаме така?
  • Записвайте на дъската ключови думи от споделените идеи – деление, по равно, разпределяне, остатък, брой групи, колко пъти се побира, мерни единици, преобразуване, грам, килограм, литър, метър, километър, съкращаване на нули, действие и т.н.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Copy of Prepodavame.bg-Worksheet Mockup-horizontal (6)
Карта на езиковите правила
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Slovesen-most-antonimite-v-rechta_RL-Krustoslovica-antonimi-i-sinonimi
Кръстословица “Антоними и синоними”
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Rabotilnica-za-prikazki_RL-Struktura-na-prikazkata-Kakvo-kazvashe-chainikut
Структура на приказката "Какво разказваше чайникът" от Светослав Минков
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO S-obich-kum-Bulgrariya_RL Stihotvorenie
"Обич"- Дора Габе
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Spomagatelniya-glagol-sum_RL Tablo
Табло с формите на спомагатления глагол "съм"

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.