“Всеки остава завинаги”- Мая Дългъчева
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№5 по БЕЛ за 3. клас “Невидимите следи на добрината: Какво оставяме след себе си?“ – “Всеки остава завинаги” от Мая Дългъчева”.
Инструкции:
Прочетете приказката и дайте възможност на няколко деца също да прочетат приказката на глас.
Към останалите ученици поставете задача да помислят върху въпроса: “Какви теми откривате в приказката?”
Очаквани отговори: за приятелството и раздялата; за това, че когато някой си тръгва, не означава, че ни е забравил.
Дискутирайте взаимоотношенията между героите:
- А какво мислите за героите? Как се държат един към друг?
- Нека обсъдим какво научихме за приятелството и за спомените, които остават завинаги с нас.
Обсъдете постъпките на героите, като използвате следните насочващи въпроси:
- Какво прави Гъбката, когато приятелите ѝ си тръгват?
- Защо Рекичката казва, че приятелите не изоставят Гъбката, а ѝ оставят подаръци?
- Какъв подарък оставя Катеричето на Гъбката?
- Какво научава Гъбката от Джудженцето?
- Какви хубави спомени оставя Пчеличката на Гъбката?
- Защо е важно да благодарим и пожелаваме добър път на приятелите, които си тръгват?
Важно!
- Запишете на флипчарт лист или на дъската въпросите, така че учениците да ги виждат, докато слушат приказката.
- Обяснете непознатите думи, ако има такива.
- Насърчавайте учениците да четат изразително.
- Задавайте въпроси, които водят към задълбочаване на дискусията за нравствените качества на героите.
Използвани източници: “Всеки остава завинаги” от Мая Дългъчева, “Приказки от Оная гора”, изд. “Жанет-45”, 2022 г.




