Етапи на проект “Пермакултура в училищния двор”

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№1 по Технологии и предприемачество за 7. клас “Пермакултура в училищния двор“.

Инструкции, формулирани към учениците:

  • “Ученици, да огледаме училищния двор заедно. Какво виждате? Харесва ли ви? Има ли достатъчно природа тук?
  • Нека да обсъдим как хората влияят на околната среда. Кой иска да сподели примери?
  • Ние, хората, може да използваме различни мерки за намаляване на негативното влияние. За какви мерки се досещате вие?
  • Такива мерки могат да бъдат:
    • Преход към възобновяеми енергийни източници.
    • Устойчиво управление на природните ресурси.
    • Намаляване на отпадъците и подобряване на рециклирането.
    • Използване на екологични технологии и практики.
    • Опазване и възстановяване на естествени екосистеми.
  • Именно към последните спада и пермакултурата.
  • Пермакултура означава “постоянно земеделие”. Тя се основава на наблюдение на природата и следване на нейните модели. Изгражда се земеделие без много външна намеса, възможно най-близо до естествената природата. Нейни основни принципи са грижата за земята и грижата за хората.”

Важно!

  • Като подготовка за проекта проучете пермакултурата – наука за дизайн на човешки местообитания и продуктивни земеделски системи, наподобяващи максимално естествените и взаимодействащи хармонично с природната среда (за улеснение ви предлагаме в работния лист към този урок ще намерите план за създаване на проект за пермакултура в училищния двор).
  • Изведете учениците в училищния двор и им обяснете същността на пермакултурата. Обсъдете как човешката дейност влияе на околната среда и как пермакултурата може да помогне за намаляване на този негативен ефект. Очаквани отговори: замърсяване на водите, въздуха, почвата; обезлесяване; загуба на биоразнообразие; изчерпване на природни ресурси; прекомерна употреба на пластмаса и т.н. Обяснете, че освен негативно, хората могат да вземат мерки за намаляване на това влияние и да го превърнат в позитивно.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Slojnite dumi - ezikov puzel_RL - Stikeri Nai-kreativen otbor
Стикер за „Най-креативен отбор“
Copy of Prepodavame.bg-Worksheet Mockup-horizontal (3)
Снимка на семейство
74
Самооценка на учителя
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Glagolnite vremena v deistvie Teatar na dvijeniqta_RL - Nashiqt glagolen spektakal
Сценарий “Нашият глаголен спектакъл”, БЕЛ, 4. клас
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Prilagatelnite-imena-v-prikazniya-svyat_RL Vulshebnata-torba
Вълшебната торба

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.