Бланка с критерии за успешен текст

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№5 по Български език и литература за 2. клас “Описвам с думи – животът около мен”.

Инструкции:

Покажете на учениците визуализацията на процеса на писане. Уверете се, че всеки ученик има пред себе си попълнения работен лист от предходния урок, тетрадка за писане и критериите за успех.

  • “Проверете дали всеки от вас има попълнения работен лист “Подготовка за текст описание” и тетрадка за писане.
  • Вече преминахме през първата стъпка при писане на текстове – планиране, когато попълнихте работния лист. Следва писане на чернова и редактиране, което ще направим днес. 
  • Черновата ще я напишете в тетрадките си. При нея и при редактирането на текста ще се водите от критериите за успех.
  • Накрая ще минем и през последната стъпка – обратна връзка.”

Помолете учениците да погледнат листа с критериите за успех.

  • “Нека заедно прочетем критериите за успех – тоест на какво да обръщате внимание, когато пишете своя текст. “

След като преминете по всеки от критериите, дайте инстркции за работа.

  • “Започнете да пишете своя текст описание. Опитайте се всички отговори от работния лист да включите в описанието. Не забравяйте да използвате повторение и/или изброяване. Помислете отново за подходящо заглавие.”

Преминете към редактиране на текста.

  • “Който е готов с черновата, нека започне да си преглежда и редактира текста. Разгледайте отново критериите за успех от бланката. Следвайте ги, когато редактирате. Проверете всичко ли сте включили и дали правилно сте изписвали думите. 
  • Запазете бланката с критериите за успех. Ще ви е необходима за следващия път. Тогава чак финално ще отбележим дали са изпълнени критериите.

Важно!

  • Поставете визуализацията на процеса на писане на видно място по време на работата по проекта и докато обяснявате, посочвайте стъпките.
  • Разходете се между учениците. 
  • Давайте обратна връзка, но не редактирайте вместо тях. 
  • Насърчавайте ги да довършват черновата, дори да не е съвършена.
  • Разяснявайте критериите, ако е необходимо.
  • Напомнете на учениците, че към момента само се ръководим от критериите за успех, но не отбелязваме дали са изпълнени или не. Това ще се случи през следващия учебен час.
  • Напомнете, че редактирането не е само “поправка на грешки”, а усъвършенстване. 
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_3kl_ChO_PBO 3D-Prirodna-karta-na-Bulgariya_RL Prirodnite_chudesa_na_Bulgariya (1)
Природните чудеса на България
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Misiq Otkliuchi koda na pravilnite dumi_RL - Sgresheni frazi za ezikova shtafeta
Листчета с неправилно слети изрази
Prepodavame.bg-RL-Sedmichen dnevnik za refleksiq
Седмичен дневник за рефлексия
Prepodavame.bg_2kl_MAT_PBO-Matematicheska-ferma_RL-Kak-rabotih-v-nashata-ferma
Как работих в нашата ферма?
Prepodavame.bg_4kl_CHO_PBO-Patuvane-v-Bulgariya_RL-Dunavska-ravnina
Шаблон на уеб страница - Дунавска равнина

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.