Как делението ни помага в ежедневието?

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№8 по Математика за 4. клас “Математически изследователи – тайните на делението и измерването“.

Инструкции, формулирани към учениците:

  • “Добре дошли, изследователи! През следващите две седмици ще се превърнем в истински математически детективи. Нашата мисия е да разкрием тайните на делението и измерването. Големият въпрос, който ще изследваме, е: „Как можем да използваме делението и мерните единици в реалния свят?“ Ще работим с реални задачи, ще планираме, измерваме и разпределяме ресурси, ще създаваме мисловни карти и ще откриваме различни стратегии за решаване. Всеки от вас ще бъде изследовател – готов ли е да започне приключението?
  • Започваме с първото предизвикателство. Ще работите в по-големи групи. Всяка група ще получи листче с казус, който трябва да обсъдите и да предложите начини за решение. Помислете и обсъдете ситуациите от вашия казус. Запишете идеите си и бъдете готови да ги споделите с класа.”

Казуси:

  1. Разполагате с 240 бутилки вода и трябва да ги разпределите по равно между 20 ученици. Колко ще получи всеки? А ако учениците са 30?
  2. Трябва да покриете площ от 120 кв. метра с плочки. Всяка плочка е 20 кв. м. Колко плочки са ви нужни? А ако всяка е 15 кв. м?
  3. Имате 4000 грама ориз. Колко килограма са това? Ако го разпределяте по 500 грама на човек – за колко души ще стигне?
  4. Преобразувайте 3000 милиграма в грамове. Какво действие използваме? А ако имаме 250 000 милиметра – колко километра са това?

Важно!

  • Разделете класа предварително на групи по четирима и раздайте казусите. Може да се наложи някои групи да работят по един и същи казус.
  • Учениците все още не са запознати с алгоритъма за деление с двуцифрен делител, но имат обща представа за концепцията на действието и ще се опитат да предложат различни стратегии за решаване на казусите. 
  • В дискусията след дейността насочвайте разговора чрез конкретни въпроси:
    • Какво означава „по равно“ в този казус?
    • Как решихте колко пъти се побира едно число в друго?
    • Нужно ли беше преобразуване на мерни единици, за да получите отговора?
    • Ако имаме повече ученици или по-малко ресурси – какво се променя?
    • В кои други ситуации сме използвали деление, без да го наричаме така?
  • Записвайте на дъската ключови думи от споделените идеи – деление, по равно, разпределяне, остатък, брой групи, колко пъти се побира, мерни единици, преобразуване, грам, килограм, литър, метър, километър, съкращаване на нули, действие и т.н.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Stroiteli-na-izrecheniya-Kak-da-pishem-pravilno-slojni-izrecheniya_RL-Bingo-chui-ulovi-i-podredi
Бинго: чуй, улови и подреди!
Worksheet-mock up (34)
Летни предизвикателства
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Slojnite dumi - ezikov puzel_RL - Anketa za samootsenka
Анкета за самооценка „Думи, които ще взема със себе си“
Коледни предизвикателства, които да насърчат празничния дух в последните дни преди зимната ваканция или през нея.
Коледни предизвикателства
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Prilagatelnite-imena-v-prikazniya-svyat_RL Vulshebnata-torba
Вълшебната торба

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.