Сценарий по приказката “Розово-захарно-скъпоценна приказка” на Кина Къдрева
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№18 по БЕЛ за 3. клас “Как да направим света златен, сребърен и скъпоценен? – вълшебният свят на „Розово-захарна-скъпоценна приказка“ от Кина Къдрева”.
Инструкции:
Разделете класа на четири групи.
- “Ученици, настъпи момента, в който заедно ще създадем нашия “розово-захарен” театър! Всеки от вас ще има важна задача в подготовката на представлението. Разделяме се на четири групи.
Група 1: Художници на цветя
- Вие ще изработите големи хартиени цветя, които ще “разцъфнат” по време на представлението.
- Помислете какви цветя са описани в приказката: иглики, минзухари, глухарчета.
- Изрежете или нарисувайте 3–4 различни вида.
- Цветята ще се носят от група ученици, всеки от който ще държи по едно от тях.
Група 2: Актьори – Гласовете на приказката
- Вие ще репетирате репликите на основните герои – пряспата, котарака, птичето, слънцето и разказвача.
- Помислете и изберете своята роля.
- Прочетете на глас репликите от сценария.
- Репетирайте изразително говорене, така че по вашата интонация да се разбере кога героят е весел, кога е изненадан, изплашен или радостен.
- Можете да добавите към вашето изпълнение леки жестове и мимики.
Група 3: Звукова картина
- Вие ще подготвите всички вълшебни звуци от приказката:
- “Джин! Джин!“ – използвайте звънчета или чашки.
- Разтапяне на пряспа – шумолене с хартия.
- Поток от злато и сребро – наливане на вода от бутилка.
- Магически звук при промяна – пляскане.
- Тествайте инструментите и решете кой от вас какъв звук ще създаде.
Група 4: Художници на фона
- Вие сте вълшебните художници, които ще създадат декора на нашата приказна сцена! Вашата задача е да нарисувате красивите и вълшебни картини от „Розово-захарно-скъпоценна приказка“, които ще поставим зад актьорите като фон.
- Разпределете се и изберете кой какво ще рисува:
- захарната пряспа на покрива;
- котаракът боядисва в розово облаците;
- слънцето в златно-сребърно поточе;
- златна, сребърна, скъпоценна цветна поляна;
- сцената с тримата герои – птичето, котаракът и слънцето.
- Рисувайте с ярки цветове. Използвайте пастели, флумастери, цветни моливи.”
Важно!
- Помогнете на всяка група да разбере своята задача, като дадете пример и подкрепа. Раздайте на всеки отбор инструкции за работа по групи, за да могат да си припомнят какво се очаква от тях.
- Обърнете специално внимание на Група 2 – нека четат репликите изразително, дори да не запомнят целия текст.
- При необходимост от време отделете още един учебен час само за тази дейност – за завършване на рисунките и репетиция по сценария.




