Какво зависи от Европа и какво зависи от България?

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Този работен лист е предназначен за ученици от 9. клас и се фокусира върху разбирането на разпределението на компетенциите между Европейския съюз (ЕС) и България. Целта е да се изясни кои области са под суверенитета на ЕС и кои остават в ръцете на националното управление, подчертавайки как членството в ЕС влияе на ежедневието и политиките на страната.

Основни Характеристики:

  • Времетраене: 40 минути, което позволява дълбоко погружение в темата и обсъждане.
  • Ангажиране: Учениците се разделят на малки групи и работят с примери за политики, като определят кое се регулира на ниво ЕС и кое остава за националното управление.
  • Практическа Насоченост: Чрез игрови методи и дискусии, учениците практически разбират как ЕС и националното правителство взаимодействат в различни сфери.

Структура на Урока:

  • Стъпка 1: Въведение в темата с примери за области, регулирани от ЕС, и други, които са предмет на национално решение.
  • Стъпка 2: Интерактивна дейност, където учениците определят дали дадена политика е в компетенцията на ЕС или България.
  • Стъпка 3: Дискусия относно значението и последствията от разпределението на властта между ЕС и националните правителства.
  • Обобщение: Кратко обобщение на наученото и значението на ЕС за България.

Ползи за Учителите:

  • Образователна Стойност: Помага на учениците да разберат сложната структура на ЕС и как тя влияе на националната политика.
  • Гъвкавост: Може да бъде адаптиран за различни образователни цели и предмети, като гражданско образование, история или география.
  • Умения за Критично Мислене: Насърчава учениците да анализират, критикуват и формулират мнения по актуални обществени въпроси.
  • Ангажираност и Интерактивност: Подходът на базата на игра и групова работа стимулира интереса и ангажираността на учениците.

Създаден по проект “Как да преподаваме активно гражданство?”, съфинансиран от Европейския съюз, този работен лист предлага на учителите вълнуващ начин да обогатят своя учебен план.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_4kl_CHP_PBO Domovete na jivotnite_RL - Snimki jivotni urok 1
Животни и местообитания - част 1
Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO-Katalitichni-reaktsii_RL-Enzimen-raztvor
Ензимен разтвор (карта)
Prepodavame.bg_4kl_CHP_PBO Misiq zdravoslovna chiniq_RL - Hranitelni veshtestva i tqhnata rolq
Хранителни вещества и тяхната роля
Prepodavame.bg_2kl_MAT_PBO-Izsledovateli-na-prirodata-prikluchenie-s-chisla-i-izmervaniya_RL-Puti-poveche-po-malko-zadachi
Пъти повече или по-малко - задачи за четене от учителя
Prepodavame.bg_5kl_GEO_PBO Kashta za men misiq arhitect_RL - Mislovna karta
Мисловна карта “Какво трябва да знае архитектът?”, География и икономика, 5. клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.