Дневник на изследователя – “Свойства на въздуха”

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№1 по Човекът и природата за 3. клас “Дневник на младия изследовател”.

Инструкции:

Раздайте на всеки ученик работен лист Дневник на изследователя – “Свойства на въздуха”

  • “Спомняте си, че вие сте едни истински изследователи, нали? И като такива, днес ще проведете няколко малки експеримента, за да научите повече за свойствата на въздуха. Ще работите по двойки. Всеки от вас ще получи работен лист, където да записва какво правите и какво се случва. След това ще го добавите към дневника си.
  • Ще провеждаме експериментите един по един, като след всеки ще имат по 5 минути, за да запишете наблюденията и резултатите в дневниците си.”

Експеримент 1: Заема ли  място въздухът?

  • “Напълнете съд с вода.
  • Потопете надолу празна чаша. Какво се случва? Обърнете чашата и натиснете – виждате ли мехурчета?”

Експеримент 2: Можем ли да „видим“ движението на въздуха?

  • “Поставете леки топчета от стиропор или хартия на масата. Издухайте ги със сламка. Какво се случва?”

Експеримент 3: Какво се случва с пламъка без въздух?

  • “Тук ще демонстрирам само аз, а вие ще наблюдавате. Запалвам свещ и я покривам с чаша. Какво се случва с пламъка? Защо изгасна според вас?”

Експеримент 4: Съдържа ли се въздухът в други вещества?

  • “Поставете парче тебешир в чаша с вода. Какво наблюдавате? Отделят ли се мехурчета? Според вас защо се случва това?”

Експеримент 5: Има ли маса въздухът?

  • “Сега ще поставя върху везна една недостатъчно надута топка за игра, като я претегля.
  • Какъв е грамажът?
  • С помощта на помпа ще надуя топката и отново ще претеглим. 
  • Какъв извод можем да направим от проведения експеримент? Промени ли се масата на топката? Защо според вас?”

Важно!

  • Подгответе предварително всички материали за провеждането на експериментите. 
  • Преди началото на всяка демонстрация давайте инструкции на учениците.
  • Осигурете време учениците да попълнят своя работен лист с наблюдения и извод.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_5kl_GEO_PBO Geografiq v chisla_RL - Chetene na diagrami
Canva диаграма – стъпка по стъпка, География и икономика, 5. клас
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Spomagatelniya-glagol-sum_RL Tablitsa-za-opredelyane
Таблица за определяне на формите на спомагателния глагол "съм"
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Glagolnite vremena v deistvie Teatar na dvijeniqta_RL - Obratna vrazka ot publikata
Обратна връзка от публиката, БЕЛ, 4. клас
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Slojnite dumi - ezikov puzel_RL - Karti s dumi za saedinqvane
Карти с думи за съединяване
Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO Kletachni organeli-nevidimite geroi na kletachnata aktivnost_RL - Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO Kletachni organeli-nevidimite geroi na kletachnata aktivnost_RL - Moqta kletka ot...
Моята клетка от..., Биология, 9. клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.