Урок по емпатия за четвъртокласници

Едно от най-големите предизвикателства за всеки начален учител е да научи децата да не се подиграват и обиждат помежду си. Не просто да им забрани или да ги заплаши с наказание, а наистина да ги накара да разберат защо не бива да го правят. Представете си класна стая, пълна с четвъртокласници, които винаги проявяват търпение и се държат уважително едни към други, независимо от обстоятелствата.

Най-ефективният начин да постигнете тази идилия е като развиете чувството за емпатия на децата. Това е дълъг процес и със сигурност не става за един ден, но можем да ви помогнем да направите първата стъпка. За целта ви споделяме един подробно разписан урок, който ще ви помогне да научите децата да се поставят на мястото на свой съученик, с когото другите не се отнасят добре.

Както сами ще се уверите, урокът “Ангел и Аргир” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите работни листи и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици. А кои са Ангел и Аргир и как ще помогнат на учениците ви да проявяват емпатия, ще разберете само ако си свалите урока.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ангел и Аргир” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така
Научна грамотност

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така

Тази стратегия е подходяща за началото на раздел. Когато споделяме с учениците какъв е големият въпрос, на който ще търсим отговор в този раздел, ги

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас