Училището като център на общността: Как да осигурим достъп за всички

Споделете с колеги

Описание

Този урок е предназначен за ученици от 11-ти клас и разглежда темата за използването на училищните дворове в съвременните градски условия. Учениците ще анализират казус за затварянето на училищни дворове извън учебно време и ще обсъдят социалните и гражданските аспекти на проблема. Те ще разгледат как решенията на училищните директори влияят върху общността и какви са отговорностите на държавата и местната власт. Урокът цели да насърчи активното гражданско участие и сътрудничество между училището и местната общност.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учителят ще представи казуса „Затворените училища“, свързан с проблема за ограничаването на достъпа до училищните дворове в извънучебно време. Учениците ще разгледат основните принципи от Конституцията на Р България, свързани с правото на личността, равенството и ролята на училището в общността.
  • Групова работа: Учениците ще бъдат разделени на групи и ще анализират социалните проблеми, произтичащи от затварянето на училищните дворове. Те ще обсъдят предимствата и недостатъците на решението и ще предложат конструктивни идеи за справяне с проблемите на обездвижването и недостатъчните възможности за игра.
  • Презентация на групите: Всяка група ще представи своите изводи и ще предложи решения за отварянето на училищните дворове, като обсъди сътрудничеството между училищното ръководство, местната власт и гражданите.
  • Заключение и рефлексия: Учениците ще обсъдят ролята на училището в местната общност и как училищните дворове могат да се използват по-пълноценно. Те ще рефлектират върху личната си роля като активни граждани и как могат да допринесат за подобряването на условията за физическа активност в своето училище.

Ползи за учителите:

  • Насърчава критично мислене: Урокът подпомага учениците да анализират социални проблеми и да разсъждават върху ролята на училището в местната общност и как решенията на директорите влияят на гражданите.
  • Развива социална ангажираност: Учениците ще се научат да разпознават проблеми, свързани с общностното здраве и физическа активност, и да предложат практически решения.
  • Лесен за прилагане: Урокът включва ясен казус и стъпки за групова работа и дискусия, което улеснява активното участие на учениците и постигането на целите.

Изтеглете този урок, за да ангажирате учениците си с въпроса за отварянето на училищните дворове и ролята на училището в местната общност.

За да свалите този урок трябва да сте влезли в профила си.

Още уроци по този предмет и клас

Символите на ЕС: Проектно-базирано обучение с изкуствен интелект
Европейските ценности: Какво означават за мен?
Архитекти на мира: Защо е важно да избираме разбирателството
Училищна фирма: Баланс между пазарната икономика и социалната справедливост
Семеен бюджет: Разпределяне на ресурси и справедливост в икономиката

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.