Как решавам за кого да гласувам?
Споделете с колеги
Раздел
Времетраене
160 минути
Описание
Този работен лист е предназначен за ученици от 11. и 12. клас и има за цел да ги научи как да правят информирани избори при гласуване. Чрез изследване на политическите платформи и нагласи на различни партии в държави, чиито езици учениците изучават, те ще придобият умения за критичен анализ и вземане на обосновани решения.
Основни Елементи на Урока:
- Подготовка (10-15 минути):
- Въведение в политическата система на избраната държава (например Великобритания, САЩ, Австралия).
- Обсъждане на факторите, които влияят на решенията за кого да се гласува.
- Ангажиращо Въведение:
- Учениците обсъждат политическата система и как гражданите избират своите представители.
- Въвеждане в проекта: учениците избират 2-3 политически области (като икономика, здравеопазване, образование) и проучват позициите на различни партии в тези области.
- Изпълнение (4-5 учебни часа):
- Проучване: Учениците изследват политическите платформи на няколко основни партии в избраната държава и анализират техните политики в избраните области.
- Подготовка на Представяне: Всеки ученик подготвя кратко представяне (до 5 минути), в което споделя резултатите от проучването си и обяснява за коя партия би гласувал и защо.
- Представяне и Обсъждане: Учениците представят своите анализи пред класа и отговарят на въпроси.
- Писмен Доклад: Учениците подготвят кратък писмен доклад (до 2-3 страници), обобщаващ техните находки и аргументи.
- Затваряне:
- Оценяване на устното представяне и писмения доклад.
- Дискусия относно важността на информирания избор и отговорността на избирателите.
Полезност за Учителите:
- Развива Критично Мислене и Аналитични Умения: Учениците се учат да анализират политическа информация и да правят информирани избори.
- Подкрепя Гражданското Образование: Проектът насърчава активното гражданско участие и разбирането на демократичните процеси.
- Интерактивен и Ангажиращ Подход: Учебните дейности включват изследвания, презентации и дискусии, които правят урока динамичен и интересен.
- Мултидисциплинарен Подход: Работният лист може да се използва в часове по чужд език, гражданско образование, история и други социални науки, предоставяйки цялостен поглед върху политическите процеси и обществени въпроси.
Създаден по проект “Как да преподаваме активно гражданство?”, съфинансиран от Европейския съюз, този работен лист предоставя на учителите ценен ресурс за развиване на уменията на учениците за информирано и активно участие в изборите.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.
Още уроци по този предмет и клас
Може ли малка група от хора да предизвика голяма промяна?
Как се визуализират политически послания?
Как решавам за кого да гласувам?
Какво зависи от гласуването ми за парламент?
Как данните от избори ни помагат да опознаем по-добре хората, живеещи в дадена община?