Как интегрираме развиването на социално-емоционални компетентности в учебния процес?
Както добре знаем развиването на социално-емоционалните компетентности на учениците не се изчерпа до няколко урока. Постигането на трайни и сигурни резултати в развитието на учениците изисква социално-емоционалното развитие да е видим фокус във всеки аспект на работата ни като учители.
Социално-емоционалните компетентности служат като важна основа за постигането на академични цели, но паралелно самият процес на преподаване на академични цели дава ценната възможност за преподаване на СЕК. Затова е от особено значение учителят да подсигурява видимостта на СЕК в процеса му на преподаване.

Основните стъпки за подсигуряване на ясно интегриране на развиване на СЕК и академични знания и умения са следните:
- Развиване на академични нагласи;
- Ясно съгласуване на СЕК-целите и целите за академично знание на ниво раздел и урок.
- Ангажиране на учениците в процеса на учене чрез дискусии и стратегии за кооперативно учене
- Овластяване на учениците в процеса на учене и зачитане на индивидуалните им потребности.
- Възможност учениците да установяват и споделят връзката между материала, който учат и СЕК-целите.
Примерни стратегии
КООПЕРАТИВНО УЧЕНЕ

ДИСКУСИЯ

ОВЛАСТЯВАНЕ

СЪГЛАСУВАНЕ НА ЦЕЛИ

АКАДЕМИЧНИ НАГЛАСИ

ПРОСЛЕДЯВАНЕ И ИЗМЕРВАНЕ

Примерни дейности и ресурси по ПРЕДМЕТИ
Инструмент за самооценка на урок / раздел
Изтеглете документа от ТУК