Репортаж от класната стая

Репортажът от класната стая е стратегия, в която учениците, изпълняващи ролята на репортери, трябва да опишат какво се случва в час, кои са обсъдените теми и какви са постигнатите резултати. Репортерите от класните стаи могат да използват мобилните си телефони, за да снимат и дори да направят видеоклипове с интервюта по темата със свои съученици.

Предимства на стратегията

  • Репортажите от класната стая стимулират креативността на учениците и повишават мотивацията им да говорят свободно и уверено по изучаваните теми.
  • Тази стратегия помага на учениците да демонстрират медийната си грамотност, като им предоставя възможност да използват новите технологии, за да комуникират информация и идеи за различна публика;

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • учителят трябва да обвърже прилагането на тази стратегия с длъжностната характеристика на репортера;
  • възможно е учениците да злоупотребят с предоставената възможност за по-креативно обобщаване на процеса на работа и да не се справят със задачата поради несериозност;
  • необходимо е учителят предварително да инвестира време и енергия за разясняването на целта на тази стратегия и да създаде платформа, на която да се публикуват репортажите на учениците.

Още полезни статии:

Четивна грамотност

Кои елементи изграждат четивната грамотност?

Формирането на четивната грамотност е продължителен процес, който започва още от първите месеци в училище и преминава през усвояване на умението за четене на различни

5 К (кой, какво, къде, кога и как)
Креативност

5 К (кой, какво, къде, кога и как)

След като учениците разполагат с няколко различни източника на информация по темата, дайте им бял лист. Всеки ученик трябва да обобщи петте К от всеки

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали