Репортаж от класната стая

Репортажът от класната стая е стратегия, в която учениците, изпълняващи ролята на репортери, трябва да опишат какво се случва в час, кои са обсъдените теми и какви са постигнатите резултати. Репортерите от класните стаи могат да използват мобилните си телефони, за да снимат и дори да направят видеоклипове с интервюта по темата със свои съученици.

Предимства на стратегията

  • Репортажите от класната стая стимулират креативността на учениците и повишават мотивацията им да говорят свободно и уверено по изучаваните теми.
  • Тази стратегия помага на учениците да демонстрират медийната си грамотност, като им предоставя възможност да използват новите технологии, за да комуникират информация и идеи за различна публика;

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • учителят трябва да обвърже прилагането на тази стратегия с длъжностната характеристика на репортера;
  • възможно е учениците да злоупотребят с предоставената възможност за по-креативно обобщаване на процеса на работа и да не се справят със задачата поради несериозност;
  • необходимо е учителят предварително да инвестира време и енергия за разясняването на целта на тази стратегия и да създаде платформа, на която да се публикуват репортажите на учениците.

Още полезни статии:

Дебат
Комуникативни умения

Дебат

Дебатът е структурирана дискусия. Нивото на структурираност и формалност зависи от учителя. Обикновено има два отбора с поне двама учaстници във всеки. Единият отбор е

Каталог на идеите
Креативност

Каталог на идеите

След като учениците са синтезирали информация от различни източници и имат отговори на най-важните въпроси по темата, е време да документират изводите от своето проучване.

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.