За да умеят учениците да се поставят в различен контекст и да оценяват правилно казуси, значими за много хора, макар и непознати за самите тях, е важно да могат да отговарят на някои ключови въпроси. При разглеждането на казуси от отминали времена или казуси, засягащи непознати култури и пространства, учениците трябва да си задават въпросите: Какво място заема тази тема в живота на хората? Колко души са засегнати? Какво се определя от това? Какво ще се промени?
Резултат: Учениците оценяват значимостта на теми/казуси, непознати за тях.
Предимства на стратегията
- Подходяща най-вече за социални и хуманитарни предмети;
- Подходяща за екипна и индивидуална работа;
- Дава възможност за разглеждане на темата от различен ракурс.
За тази стратегия е добре да имате предвид, че:
- учениците може да не познават достатъчно добре контекста и е хубаво да разполагате с възможност за набавяне на допълнителна информация.