Наблюдават показатели за управление на класната стая

Наблюдават показатели за управление на класната стая

Това е вариация на стратегия 4.2.1. „Водят протокол на час“. В този вариант поставяме като фокус на наблюдението действията на учителя и учениците в час. Задачата на наблюдаващия ученик е да записва безпристрастно действия и реплики на ученици и учител по време на един учебен час. Тази стратегия е подходяща, когато имаме предизвикателства с управлението на класната стая. При нея даваме възможност на ученик да види отстрани как изглежда учебният процес в класната стая и събраният материал от наблюдението може да бъде основа за задълбочен разговор с класа какво ни помага и какво ни пречи да учим и как можем да подобрим учебния процес.

Предимства на стратегията

  • Развива умението на учениците да наблюдават обективно;
  • Развива умението на учениците да водят записки;
  • Ученик получава лидерска роля.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • умението да записваш в реално време сложни процеси не е даденост. Първите протоколи може да не са лесни за ползване;
  • важно е да отделим време да подготвим ученика за такова наблюдение и да дадем пример за обективно записване на действия.

Още полезни статии:

Симулация на институции
Гражданска активност

Симулация на институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците преживяват, обработват данни, анализират елементи от законодателния процес на национално или наднационално ниво. 13-18

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали