КУРС

Как да преподаваме на деца билингви

Неудобната истина е, че в българските класни стаи има деца, които не говорят добре български език. Често учителите са оставени сами да се справят със ситуацията – кой както може. Няма достатъчно добра подготовка за подкрепа на деца с различен майчин език от българския, липсват и учебни материали. Досега! Този курс е първият по рода си в България и ще Ви помогне в работата с ученици, които не владеят добре български език, независимо от това по какъв предмет преподавате в училище.
Текущо състояние
Не е регистриран
Цена
Безплатно

За курса

Независимо дали сте в началото на учителската си практика или вече сте натрупали опит в класната стая, вероятно работата с ученици, които не владеят български език, все още си остава една неразгадана енигма за Вас. Налага Ви се да научавате повече по темата на принципа проба-грешка. Това отнема време. Време, което нямате нито Вие, нито Вашите ученици.
Курсът “Как да преподаваме на деца с друг майчин език” Ви дава достъп до учебни материали, образователни ресурси, инструменти за диагностика на езиковите умения, както и конкретни практики и дейности, които да приложите още в следващия си час.
Темите са организирани в 9 модула и 38 видеа. Не е задължително да следвате предложената последователност на модулите и видеата. Можете да изберете първо това съдържание, което отговаря на Вашите специфични нужди в класната стая в даден момент. Например, ако забелязвате, че учениците Ви допускат езикови грешки и не разбират какво се изисква от тях в час, отидете директно на Модул 6. В него ще разберете как да коригирате езикови грешки и как да давате езиково подкрепящи инструкции. 

Курсът включва

Влезте в профила си, за да започнете курса или да продължите.

Споделете курса с колеги

В края на курса ще можете

1
Да надградите разбирането си за предимствата и предизвикателствата на учениците, чиито майчин език не е български
2
Да прилагате инструменти, с които да определяте нивото и нуждите на учениците, чиито майчин език не е български
3
Да подкрепите ученици, които имат затруднения с четенето
4
Да прилагате конкретни стратегии за езикова подкрепа по време на всеки час, независимо от предмета, който преподавате
5
Да използвате майчиния език на децата като ресурс;
6
Да подкрепяте учениците отвъд редовните часове;

Съдържание

Съдържание

Модул 1 - Какво означава да имам ученици, чиито майчин език не е български

Модул 2 - Как да определя от каква езикова подкрепа имат нужда моите ученици
Модул 3 - Как да подкрепя учениците, които имат затруднения в четенето
Модул 4 - Как да подкрепям, докато преподавам (езиково подкрепящи материали)
Модул 5 - Как да подкрепям, докато преподавам (работа с текст и четивна грамотност)
Модул 6 - Как да подкрепям, докато преподавам (коригиране на езикови грешки и езиково подкрепящи инструкции)
Модул 7 - Как да подкрепям отвъд задължителните часове в училище
Модул 8 - Как да използвам майчиния език на учениците като ресурс
Модул 9 - Как да надграждаме практиката си дългосрочно

Водещи

Борислава Данева
Старши специалист "Въвеждащо обучение на учители"
Борислава е специалист “Въвеждащо обучение на учители” във фондация “Заедно в час” от 2017г. От 2013 г. до 2016 г. преподава английски език в СУ "Свети Паисий Хилендарски", Златица и 54 СУ "Свети Иван Рилски", София. По време на работата си в "Заедно в час" води десетки обучения на различни теми. През последните две години работата ѝ е фокусирана върху въвеждащото обучение на учителите в програма "Нов път в преподаването". Борислава отговаря за цялостното организиране и провеждане на двумесечното лятно обучение, фокусирано върху основите на преподаването в училище.
Ренета Богданова
Мениджър “Развитие”
Възпитаник на програма “Нов път в преподаването” на “Заедно в час” от втория випуск на програмата (2012-2014). По време на участието си в програмата преподава по химия в 15 СУ “Адам Мицкевич”. След това се присъединява към екипа на организацията и пет години се занимава с професионалната подкрепа и обучение на новите участници в програмата на “Заедно в час” на различни позиции. Рени е мениджър “Развитие” към Образователен комплекс “Цар Симеон Велики”. През 2019 създава на Фондация "Сай Хай", която към този момент работи в 3 региона в България за развиване на научната грамотност в ученици, чрез създадените научни клубове в училище
Йоана Славова
Учител и Управител на Фондация "Ук"
Професионалният опит на Йоана в сферата на образованието започва през 2013 година, когато тя постъпва на работа в ОУ "Васил Левски", с. Орешене. Там тя преподава английски и френски език на деца билингви като част от програма "Заедно в час". Впоследствие заедно със свои колеги основава Фондация "Ук", която и до днес подкрепя развитието на ученици от малки населени места основно чрез инициативата "Училищни чудеса". През 2018-2020 година Йоана е част и от екипа на образователния сайт Уча.се, а понастоящем отново преподава английски език в Англо-Американското училище в София, където също работи с деца билингви.

Отзиви

Честно казано бях леко скептична, но се радвам, че дадох шанс на курса, защото научих много интересни неща. Благодарение на допълнителните учебни материали моите първокласници ще имат успешен старт в училище!

Петя Михалева Учител

Преподавам по математика и не бях сигурна, че този курс ще ми е полезен, но миналата година започнах работа с нов клас, в който има голям процент ромски ученици. Бързо осъзнах, че повечето от тях не разбират нито какво им обяснявам, нито какво пише в учебника. Реших, че няма какво да губя и изгледах курса. Трябва да ви кажа, че предложените практики наистина работят!

Теодора Терзийска Учител по математика

Най-после! От години работя в училище, в което повечето ученици са от малцинствата и с колегите правим чудеса от храброст, за да постигнем поне някакво ниво на базова грамотност. Сега вече имаме и тази допълнителна теоретична и практическа подготовка да го направим.

Розалия Кехайова Учител

Какво получавате

Често задавани въпроси

Всеки курс в Prepodavame.bg е подготвен от експерти по темата и се състои от комбинация от различни видео материали, статии, допълнителни четива, а понякога и задачи и тестове. Всички курсове са предварително организирани и може да ги гледате в удобно за вас време.

На първо място трябва да влезеш в своя профил. Ако нямаш такъв можеш да се регистрираш безплатно. След като си влязъл в профила си можеш да избереш курс и да се запишеш за него.

Ако изгледаш всички видеа, прочетеш допълнителните материали и направиш тестовете и заданията към даден курс ще получиш сертификат.

Курсът се провежда напълно асинхронно и можеш да го гледаш в удобно за теб време. Ти сам определяш колко време отделяш и кога.

Курсът е напълно безплатен.