На лов за природни фактори
Какво означава понятието “микроклимат”? А каква част от учениците ви осъзнават как се променя времето в населеното място, в което живеят? Как влияят дърветата, сградите или близката рекичка на микроклимата? Хората влияят ли на климата със съществуването си? Имате ли в класа си “климатични детективи”? Толкова много въпроси…
Отговорите ще намерите в образователната дейност “На лов за природни фактори”. Тя е предназначена да провокира учениците ви да се фокусират върху климата на една територия и да изследват лично съвкупността от фактори, които му влияят.
Под формата на игра учениците развиват множество умения и придобиват ново предметно знание, свързано с екосистемите и взаимовръзката между всички компоненти. Наред с това те упражняват аналитични, комуникационни и организационни умения, работа в екип и креативност.
Подходяща за
- Картна основа на локацията, на която ще се прави изследване на микроклимата - необходимо е да съдържа по-големи обекти като сгради, дървета, водни обекти и други и да е в направление север-юг
- Термометри (и други уреди за измерване на климатични елементи)
- Ролетки
- Моливи или други пишещи средства
- Дневници или листове хартия за записване на данните от направените измервания
Цели по предметно знание
- География и икономика: Ученицитете изследват елементите на климата; природните и антропогенните фактори, които му влияят; обясняват термина “микроклимат”; анализират и оценяват влиянието на човека върху климата; сравняват климата на различни територии; провеждат проучване на терен.
- Човекът и природата: Учениците провеждат експеримент и наблюдение на терен; обясняват понятието топлопроводимост; анализират влиянието на човека върху околната среда и живите организми.
Цели по умения
- Анализ. Учениците събират сами данни за климата на конкретно място; систематизират ги като създават база данни; правят сравнение между данни от различни локации, които са изследвани; оценяват значението на тези данни и правят анализ за влиянието на природните и антропогенните фактори върху климата.
- Комуникационни умения. Учениците подобряват вербалната и писмената си комуникация, като редуват формален и неформален стил на изразяване, докато събират, въвеждат и обменят данни.
- Организационни умения. Учениците организират сами работния процес, като разпределят задачите и времето и систематизират информация.
- Работа в екип. Учениците подобряват сътрудничеството помежду си, независимо дали работят всички заедно в една голяма група, или разделени в по-малки екипи. В работния процес всеки ученик разполага със своя задача и роля, но не спира да обменя информация с останалата част от класа.
- Креативност. Учениците имат възможност да развият своята креативност в оформлението и презентирането на направените анализи.
За да видиш съдържанието влезте в профила си или се абонирате.
С абонамент за Prepodavame.bg получавате достъп до:
- Качествени обучения с кредит всеки месец
- Над 1200 статии с практични идеи
- Видео курсове със сертификат
- Вътрешноучилищна квалификация и готови обучения
- Работни листове и шаблони (онлайн и за принтиране)
- Архив на уебинари и имейл бюлетин
- Достъп до скрита фейсбук група с екслузивни ресурси