На лов за природни фактори

Какво означава понятието “микроклимат”? А каква част от учениците ви осъзнават как се променя времето в населеното място, в което живеят? Как влияят дърветата, сградите или близката рекичка на микроклимата? Хората влияят ли на климата със съществуването си? Имате ли в класа си “климатични детективи”? Толкова много въпроси…

Отговорите ще намерите в образователната дейност “На лов за природни фактори”. Тя е предназначена да провокира учениците ви да се фокусират върху климата на една територия и да изследват лично съвкупността от фактори, които му влияят.

Под формата на игра учениците развиват множество умения и придобиват ново предметно знание, свързано с екосистемите и взаимовръзката между всички компоненти. Наред с това те упражняват аналитични, комуникационни и организационни умения, работа в екип и креативност.

Подходяща за

Необходими материали:
  • Картна основа на локацията, на която ще се прави изследване на микроклимата - необходимо е да съдържа по-големи обекти като сгради, дървета, водни обекти и други и да е в направление север-юг
  • Термометри (и други уреди за измерване на климатични елементи)
  • Ролетки
  • Моливи или други пишещи средства 
  • Дневници или листове хартия за записване на данните от направените измервания
Време за активността: 40 мин.

Цели по предметно знание

  • География и икономика: Ученицитете изследват елементите на климата; природните и антропогенните фактори, които му влияят; обясняват термина “микроклимат”; анализират и оценяват влиянието на човека върху климата; сравняват климата на различни територии; провеждат проучване на терен.
  • Човекът и природата: Учениците провеждат експеримент и наблюдение на терен; обясняват понятието топлопроводимост; анализират влиянието на човека върху околната среда и живите организми.

Цели по умения

  • Анализ. Учениците събират сами данни за климата на конкретно място; систематизират ги като създават база данни; правят сравнение между данни от различни локации, които са изследвани; оценяват значението на тези данни и правят анализ за влиянието на природните и антропогенните фактори върху климата.
  • Комуникационни умения. Учениците подобряват вербалната и писмената си комуникация, като редуват формален и неформален стил на изразяване, докато събират, въвеждат и обменят данни.
  • Организационни умения. Учениците организират сами работния процес, като разпределят задачите и времето и систематизират информация.
  • Работа в екип. Учениците подобряват сътрудничеството помежду си, независимо дали работят всички заедно в една голяма група, или разделени в по-малки екипи. В работния процес всеки ученик разполага със своя задача и роля, но не спира да обменя информация с останалата част от класа.
  • Креативност. Учениците имат възможност да развият своята креативност в оформлението и презентирането на направените анализи.

За да видиш съдържанието влезте в профила си или се абонирате.

С абонамент за Prepodavame.bg получавате достъп до:

Присъедини се към над 7500+ абонирани учители и над 250 училища

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.