Чиста класна стая за чиста математика

Учениците създават диаграма, с която проследяват чистотата и вида на класната стая. Графиката се окачва в стаята и попълването й става ежедневена практика за определен период от време.

Самоуправление: децата проследяват собственото си развитие по определен критерий благодарение на диаграмата/графиката, създадена в часа. Започват да мислят осъзнато и отговорно за действията, които повлияват напредъка.

30 – 40 минути: Диаграмата се създава в рамките на един учебен час, но се ползва, попълва всеки ден и става учебна практика за определен период на време.

  • Примерни диаграми и графики;
  • Цветни маркери, линии, картон, листове, ножици, лепило.

Стъпки за изпълнение на дейността

1. Когато обсъждате видовете диаграми, първо попитайте дали учениците не познават някои от тях. При спираловиднот натрупване на знания, децата от малки използват различни начини за визуално представяне и със сигурност ще разпознаят някои диаграми.
2. Класът може да бъде разделен на доброволен принцип, според учителя или според някаква кратка игра.
3. За да могат да работят едновременно всички ученици – нека отделните компоненти на графиката (описание, критерий, декорация), освен основния чертеж да бъдат изработени отделно и залепени в последствие на главното табло.
4. Допълнително могат да бъдат разчетени резултатите и да се обсъди обща статегия за подобрение на средата.


Безплатен бюлетин с ресурси

Запиши се, за да получаваш всяка седмица практични ресурси и идеи

email guy

Още полезни статии:

5 К (кой, какво, къде, кога и как)
Креативност

5 К (кой, какво, къде, кога и как)

След като учениците разполагат с няколко различни източника на информация по темата, дайте им бял лист. Всеки ученик трябва да обобщи петте К от всеки

Извлечи алгоритъм
Критично и аналитично мислене

Извлечи алгоритъм

Тази стратегия е подходяща за ученици, които предварително са работили по идентифициране на тенденции или повтарящи се елементи, тъй като за да се извлече алгоритъм,

Разбери проблема
Математическа грамотност

Разбери проблема

Тази стратегия е заимствана от първата стъпка от известния модел на Дьорд Пойа за решаване на проблеми в четири стъпки (Polya, 1973): Кажи със свои

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.