Чиста класна стая за чиста математика

Учениците създават диаграма, с която проследяват чистотата и вида на класната стая. Графиката се окачва в стаята и попълването й става ежедневена практика за определен период от време.

Самоуправление: децата проследяват собственото си развитие по определен критерий благодарение на диаграмата/графиката, създадена в часа. Започват да мислят осъзнато и отговорно за действията, които повлияват напредъка.

30 – 40 минути: Диаграмата се създава в рамките на един учебен час, но се ползва, попълва всеки ден и става учебна практика за определен период на време.

  • Примерни диаграми и графики;
  • Цветни маркери, линии, картон, листове, ножици, лепило.

Стъпки за изпълнение на дейността

1. Когато обсъждате видовете диаграми, първо попитайте дали учениците не познават някои от тях. При спираловиднот натрупване на знания, децата от малки използват различни начини за визуално представяне и със сигурност ще разпознаят някои диаграми.
2. Класът може да бъде разделен на доброволен принцип, според учителя или според някаква кратка игра.
3. За да могат да работят едновременно всички ученици – нека отделните компоненти на графиката (описание, критерий, декорация), освен основния чертеж да бъдат изработени отделно и залепени в последствие на главното табло.
4. Допълнително могат да бъдат разчетени резултатите и да се обсъди обща статегия за подобрение на средата.


Безплатен бюлетин с ресурси

Запиши се, за да получаваш всяка седмица практични ресурси и идеи

Чиста класна стая за чиста математика

Още полезни статии:

Симулация на институции
Гражданска активност

Симулация на институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците преживяват, обработват данни, анализират елементи от законодателния процес на национално или наднационално ниво. 13-18

Вземане на решение при зададен контекст
Критично и аналитично мислене

Вземане на решение при зададен контекст

Тази стратегия надгражда достигнатото ниво на критическо мислене, като фокусира учениците в посока да вземат решение, давайки тежест на определени аргументи според зададения контекст. Например,

Математическа грамотност

Математически записки

Идеята на тази стратегия е да покажем на учениците как могат бързо да водят записки, като използват за удобство математически символи за често използвани думи.

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.