Откриватели на родния край

Раздел

Светът на детето

Времетраене

5 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • откриват връзката между особеностите на природната среда и на типа селище (град, село) с трудовата дейност на хората;
  • свързват промени в начина на живот на хората с миналото и настоящото развитие на родното селище;
  • описват забележителности в родното селище;
  • изброяват видовете транспортни средства и правилата за поведение в тях;
  • откриват връзката между местоположението на родното селище и транспортните средства, които се използват в него;
  • оценяват като правилно и неправилно поведението на участниците в уличното движение в различни ситуации.

Цели по умения:

Учениците:

  • си сътрудничат ефективно по двойки, като споделят идеи, разпределят задачи и взаимно се подпомагат при създаването на страниците на енциклопедията;
  • представят енциклопедията си пред класа, като изразяват ясно мислите си, използват подходящи думи и показват готовност да отговарят на въпроси.

Изследователски въпрос:

Какво прави моето родно селище специално и как хората живеят, работят и се движат в него?

Краен продукт:

Откривателски дневник – всяка страница документира  миналото, настоящето, трудовата дейност, забележителностите и транспорта в родното селище

Необходими материали:

  • цветни моливи или флумастери
  • фотографии, изображения или картички на места и забележителности от родния край
  • снимки „Тогава и сега“ на сгради и места от родния край
  • папки 
  • заглавна страница “Откривателски дневник”
  • игра “Кой къде работи?”
  • работен лист “Хората и техният труд”
  • работен лист “Минало и настояще в родното селище”
  • работен лист “Любими места и забележителности”
  • игра “Правилно и неправилно поведение в транспорта”
  • работен лист “Транспорт и пътна безопасност в родния край”
  • лист за самооценка “Откривателски дневник”

Уроци и дейности

Автор на проекта

Весела Димитрова
Еко образование, Начален етап
Весела Димитрова е учител в начален етап от 2014 г. Завършва ПУ „Паисий Хилендарски“ и оттогава експериментира с нови подходи, които превръщат класната стая в място за откривателство. Активно прилага проектно-базираното обучение и изследователския подход, като създава условия децата да учат чрез реални проекти и творчески задачи. През последната година Весела е автор и редактор на проектно-базирани уроци за платформата prepodavame.bg по различни предмети – от български език и математика до технологии и предприемачество.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.