Приключение в Страната на числата и парите
Раздел
Числата 10, 20, 30, …, 100. Събиране и изваждане с тях
Времетраене
7 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- познават числата 10, 20, 30, …, 100 и техните означения с цифри;
- познават десетицата като бройна единица;
- броят по десетици до 100 в прав и обратен ред;
- сравняват числата 10, 20, 30, …, 100;
- извършват действията събиране и изваждане с числата 10, 20, 30, …, 100;
- познават банкнотите от 20 лева, 50 лева и от 100 лева и монетите от 20 стотинки и от 50 стотинки;
- решават текстови задачи с изучените мерни единици.
Цели по умения:
Учениците:
- мислят критично, като правят сравнения и взимат решения;
- се саморегулират, като проследяват напредъка си чрез карта и паспорт;
- изпълняват задачи и игри в група;
- използват пари в симулирани ситуации.
Изследователски въпрос:
Как числата 10, 20, 30, …, 100 ни помагат да решаваме задачи в ежедневието?
Краен продукт:
Паспорти и пътни карти с посещенията в Страната на числата и парите
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи
- таблото за закачане на карти
- магнити или щипки за таблото за закачане
- подходящи печати или стикери
- кутии за съхранение на парите
- 10 броя пликове или кутии с предмети (в едната – 10, в другата – 20, 30 и т.н. до 100 вкл.) – може да са моливи или клечки, които лесно с ластички да хванете в групи по 10
- реквизит на кмет (по желание)
- реквизит на екскурзовод (по желание)
- писмо от кмета на града
- пощенски плик за писмото
- голям плакат карта на Страната на числата и парите
- личен паспорт за всеки ученик
- карта на Планината на броенето
- карти с числата от 10, 20… до 100 – за всяко дете по 2 комплекта
- карти със символите <, >, =
- пет различни комплекта карти със стоки
- хартиени банкноти и монети
- табелки с имената на щандовете
- табелки с цени
- карти с продукти
- списък с продуктите и цените им – за учителя
- карти с въпроси за куиз
- работен лист “Пазаруване”
- работен лист “Текстови задачи за забележителности” с лист за самопроверка с решенията на текстовите задачи
- саморефлексия
- пространство, обозначено като „Долината на сравненията“ – пред дъската или в центъра на стаята
- пространство със сергии, обозначено като „Пазар“
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.