Приключение в Страната на числата и парите

Раздел

Числата 10, 20, 30, …, 100. Събиране и изваждане с тях

Времетраене

7 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават числата 10, 20, 30, …, 100 и техните означения с цифри;
  • познават десетицата като бройна единица;
  • броят по десетици до 100 в прав и обратен ред;
  • сравняват числата 10, 20, 30, …, 100;
  • извършват действията събиране и изваждане с числата 10, 20, 30, …, 100;
  • познават банкнотите от 20 лева, 50 лева и от 100 лева и монетите от 20 стотинки и от 50 стотинки;
  • решават текстови задачи с изучените мерни единици.

Цели по умения:

Учениците:

  • мислят критично, като правят сравнения и взимат решения;
  • се саморегулират, като проследяват напредъка си чрез карта и паспорт;
  • изпълняват задачи и игри в група;
  • използват пари в симулирани ситуации.

Изследователски въпрос:

Как числата 10, 20, 30, …, 100 ни помагат да решаваме задачи в ежедневието?

Краен продукт:

Паспорти и пътни карти с посещенията в Страната на числата и парите

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • таблото за закачане на карти
  • магнити или щипки за таблото за закачане 
  • подходящи печати или стикери
  • кутии за съхранение на парите
  • 10 броя пликове или кутии с предмети (в едната – 10, в другата – 20, 30 и т.н. до 100 вкл.) – може да са моливи или клечки, които лесно с ластички да хванете в групи по 10
  • реквизит на кмет (по желание)
  • реквизит на екскурзовод (по желание)
  • писмо от кмета на града
  • пощенски плик за писмото
  • голям плакат карта на Страната на числата и парите
  • личен паспорт за всеки ученик
  • карта на Планината на броенето
  • карти с числата от 10, 20… до 100 – за всяко дете по 2 комплекта
  • карти със символите <, >, =
  • пет различни комплекта карти със стоки
  • хартиени банкноти и монети
  • табелки с имената на щандовете
  • табелки с цени
  • карти с продукти 
  • списък с продуктите и цените им – за учителя
  • карти с въпроси за куиз 
  • работен лист “Пазаруване
  • работен лист “Текстови задачи за забележителности” с лист за самопроверка с решенията на текстовите задачи
  • саморефлексия 
  • пространство, обозначено като „Долината на сравненията“ – пред дъската или в центъра на стаята
  • пространство със сергии, обозначено като „Пазар“

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.